Cześć Wszystkim
Mam pytanie o podejrzany wyciek płynu chłodniczego z mojej 500.
Plama pojawia się pod autem po lewej stronie, płynu ubywa najwięcej na postoju przy zimnym silniku.
Węźe i polaczenia sa szczelne wydaje mi sie, że cieknie gdzieś w okolicy paska transmisyjnego.
Będę wdzięczny za sugestie , co to może być , ewentualnie jak precyzyjnie sprawdzić skąd jest wyciek.
Dzięki
Paweł
Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego
Posty: 7
• Strona 1 z 1
- Sapo
- Posty: 13
- Dołączył(a): poniedziałek, 7 października 2019, 08:30
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego
W 1.4 masz rurę biegnąca w poprzek silnika z przodu i do niej podłączony jest gruby wąż gumowy ,w tym właśnie miejscu zazwyczaj puszczało delikatnie.
Można by rzec TTTM.
Można by rzec TTTM.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego
Bardzo Ci dziękuję, tam jest fatalny dostęp, ale to chyba właśnie to miejsce
Jesli mogę to zapytam jeszcze o dwie rzeczy zdiagnozowane jako błędy :
Włącznik ciśnienia oleju to jedna, a druga to wypadanie zapłonu na świecach 3 i 4.
Sugerowalbys wymianę tego włącznika i kontrolę świec, czy też może być inna przyczyna np. coś ze sterownikiem ?
Z góry dziękuję za pomoc
Paweł
Jesli mogę to zapytam jeszcze o dwie rzeczy zdiagnozowane jako błędy :
Włącznik ciśnienia oleju to jedna, a druga to wypadanie zapłonu na świecach 3 i 4.
Sugerowalbys wymianę tego włącznika i kontrolę świec, czy też może być inna przyczyna np. coś ze sterownikiem ?
Z góry dziękuję za pomoc
Paweł
- Sapo
- Posty: 13
- Dołączył(a): poniedziałek, 7 października 2019, 08:30
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego
Co jest nie tak z czujnikiem ciśnienia ,to zwykła kulka na sprężynce ,styka bądź nie i sterownik wie że jest ciśnienie bądź go nie ma.
Kiedy świece były wymieniane, ile auto ma przebiegu,czasami może to tez oznaczać usterkę ,świecy , cewki ,sterownika ,silnika ,sporo może być problemów.
Podłączyć pod kompa sczytać błędy i szukać.
Kiedy świece były wymieniane, ile auto ma przebiegu,czasami może to tez oznaczać usterkę ,świecy , cewki ,sterownika ,silnika ,sporo może być problemów.
Podłączyć pod kompa sczytać błędy i szukać.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego
Ok, dzięki .
Pomyslalem, ze to moze jakis standardowy i powtarzalny blad w tym modelu.
Bedzie trzeba poszukac
Pozdrawiam
Pomyslalem, ze to moze jakis standardowy i powtarzalny blad w tym modelu.
Bedzie trzeba poszukac
Pozdrawiam
- Sapo
- Posty: 13
- Dołączył(a): poniedziałek, 7 października 2019, 08:30
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego
Sapo napisał(a):Ok, dzięki .
Pomyslalem, ze to moze jakis standardowy i powtarzalny blad w tym modelu.
Bedzie trzeba poszukac
Pozdrawiam
i co w temacie?
-
gshock - Administrator
- Posty: 417
- Dołączył(a): sobota, 23 lutego 2008, 16:44
- Lokalizacja: City
- Samochód: Audi A3
- Pojemność silnika:: 1,9
- Rodzaj paliwa:: Diesel
Re: Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego
Minęło trochę czasu, pomyślałem , że zdam Wam relację z mojej nierównej walki z gumowymi wężami chlodzenia.
Trwałość węźy jest żenująca, bo praktycznie wszystkie się rozpadają po 13 latach. Wymieniałem je po kolei, ale ostatecznie zdecydowałem się na wymianę wszystkich prewencyjne. Ze względu na wspomnianą niską jakość postanowiłem kupić węże specjalistyczne w Tubes Int. - mają duży wybór średnic i rodzajów. Ja wybrałem typ Radiator przeznaczony do układów chłodzenia z glikolem. Po dobraniu średnic i długości wymieniłem prawie wszystkie połączenia gumowe. Zaciski jednorazowe wymieniłem na regulowane, na połączenie z krućcami nałożyłem przed złącze niem klej Aquasure dla gwarancji szczelności. Przy końcówkach nagrzewnicy zrezygnowałem z systemu szybkozłączek.
W zeszłym tyg wymieniłem ostatnią rurę - górne połączenie chłodnicy z blokiem silnika - ponieważ pękła pod zaś jazdy.
Ją jako jedyną zostawiłem, gdyż wydawało mi się, że jej konstrukcja ( splaszczenie i rozszerzenia w srodku dlugości) ma jakieś istotne znaczenie dla pracy układu - okazuję się , że nie ma to żadnego znaczenia poza osłabieniem jej ścianek.
Przecieki zlikwidowane, mam nadzieję na długo
Przykładowa cena tego ostatniego węża 154 zł vs 11 zł Tubes Int. Nie chodzi tu bynajmniej tylko o cene, ale rownież o jakość, ktora jest nieporównywalna, co widać na przekroju węża. Całość kosztów zamknął się w ok.100 zł..plus trochę czasu na dopasowanie i wymianę..łącznie ok. 1 dzień roboczy max.
Historia nieco przydluga, ale może się komuś przyda.
Pozdrawiam -P.
Trwałość węźy jest żenująca, bo praktycznie wszystkie się rozpadają po 13 latach. Wymieniałem je po kolei, ale ostatecznie zdecydowałem się na wymianę wszystkich prewencyjne. Ze względu na wspomnianą niską jakość postanowiłem kupić węże specjalistyczne w Tubes Int. - mają duży wybór średnic i rodzajów. Ja wybrałem typ Radiator przeznaczony do układów chłodzenia z glikolem. Po dobraniu średnic i długości wymieniłem prawie wszystkie połączenia gumowe. Zaciski jednorazowe wymieniłem na regulowane, na połączenie z krućcami nałożyłem przed złącze niem klej Aquasure dla gwarancji szczelności. Przy końcówkach nagrzewnicy zrezygnowałem z systemu szybkozłączek.
W zeszłym tyg wymieniłem ostatnią rurę - górne połączenie chłodnicy z blokiem silnika - ponieważ pękła pod zaś jazdy.
Ją jako jedyną zostawiłem, gdyż wydawało mi się, że jej konstrukcja ( splaszczenie i rozszerzenia w srodku dlugości) ma jakieś istotne znaczenie dla pracy układu - okazuję się , że nie ma to żadnego znaczenia poza osłabieniem jej ścianek.
Przecieki zlikwidowane, mam nadzieję na długo
Przykładowa cena tego ostatniego węża 154 zł vs 11 zł Tubes Int. Nie chodzi tu bynajmniej tylko o cene, ale rownież o jakość, ktora jest nieporównywalna, co widać na przekroju węża. Całość kosztów zamknął się w ok.100 zł..plus trochę czasu na dopasowanie i wymianę..łącznie ok. 1 dzień roboczy max.
Historia nieco przydluga, ale może się komuś przyda.
Pozdrawiam -P.
- Sapo
- Posty: 13
- Dołączył(a): poniedziałek, 7 października 2019, 08:30
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości