Witam,
borykam sie w moim fiacie 500 silnik 1.2 z 2007 z problemem spadków napięcia przy obciążeniu.
Po nagrzaniu silnika przy postoju bez żadnych obciążeń napięcia wszystko jest idealnie.
Problem pojawia sie przy jakim kolwiek obciążeniu, co pare sekund w interwale spada napięcie z 14.2V na 13.5-14 V, co skutkuje wibracja na budzie oraz przygasającymi światłami. Przy włączonych światłach spada do 14V i za chwile wraca do 14.2V , przy włączonym nawiewie spada do 13.5V i wraca 14.2V.
Czyściłem przepustnice oraz map sensor. Wymieniłem świece oraz przewody zapłonowe.
Również wymienilem regulator napięcia w alternatorze bo myślałem że na 100 % on jest winowajcą.
Jakie było zdziwienie gdy po wymianie objaw nie ustąpił
Myśle aby oddac alternator do sprawdzenia.
Ma ktoś pomysł gdzie jeszcze zaglądnąć ?
Nie diagnozowałem jeszcze kablem bo musze go zakupić.
Pozdrawiam.
Spadki napięcia na postoju
Posty: 4
• Strona 1 z 1
- bakub
- Posty: 2
- Dołączył(a): sobota, 23 września 2017, 20:40
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Spadki napięcia na postoju
a sprawdzałeś na stole alternator pod obciążeniem ,bo sam regulator to nie wszystko.
regulator jak wskazuje nazwa pilnuje tylko tego aby za dużo do auta nie poleciało i go nie spaliło.
wygląda na to jakby gdzieś w uzwojeniu był problem ,może tylko szczotki się już skończyły ,skoro na "czysto" sam silnik pracuje ładnie ,a po dodaniu większego obciążenia zaczynają się cyrki to bym tam szukał.
regulator jak wskazuje nazwa pilnuje tylko tego aby za dużo do auta nie poleciało i go nie spaliło.
wygląda na to jakby gdzieś w uzwojeniu był problem ,może tylko szczotki się już skończyły ,skoro na "czysto" sam silnik pracuje ładnie ,a po dodaniu większego obciążenia zaczynają się cyrki to bym tam szukał.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Spadki napięcia na postoju
Człowiek chciał sam pokombinować to i tak specjalista go nie ominie
W takim razie oddam alternator do sprawdzenia bo raczej sam nie zdołam tego sprawdzić.
Tylko pytanie jak go wyciągnąć ? bo regulator wymienialem pod autem przy zwisającym alternatorze na ośce ( nie miescił sie miedzy ośka a jakąś belka , juz nie pamietam)
W takim razie oddam alternator do sprawdzenia bo raczej sam nie zdołam tego sprawdzić.
Tylko pytanie jak go wyciągnąć ? bo regulator wymienialem pod autem przy zwisającym alternatorze na ośce ( nie miescił sie miedzy ośka a jakąś belka , juz nie pamietam)
- bakub
- Posty: 2
- Dołączył(a): sobota, 23 września 2017, 20:40
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Spadki napięcia na postoju
wyjęcie jest proste ale z kanału.
tak aby go wyjąć trzeba całego odkręcić i potem już ciut się nagimnastykować aby go odpowiednio ułożyć i wtedy przejdzie.
choć wyjęcie wydaje się trudne to jego wsadzenie stwarza więcej problemów bo grawitacja nie pomaga.
Pamiętaj by aku był odłączony (choć to pewnie wiesz)bo może nieźle przywalić jak zwarcie zrobisz .
tak aby go wyjąć trzeba całego odkręcić i potem już ciut się nagimnastykować aby go odpowiednio ułożyć i wtedy przejdzie.
choć wyjęcie wydaje się trudne to jego wsadzenie stwarza więcej problemów bo grawitacja nie pomaga.
Pamiętaj by aku był odłączony (choć to pewnie wiesz)bo może nieźle przywalić jak zwarcie zrobisz .
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika Fiata 500
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości