check angine sie mi zaświecił , zrobiłem test i wyszło:
P1135 - Rezystancja grzałki 1 przed kat. (wysoka)
P0130 - Sygnał lambda 1 przed kat.
wychodzi na to ze padła sonda lambda przed katalizatorem.
jak sie do tego dostac i wymienić ?
sonda lambda - wymina
Posty: 9
• Strona 1 z 1
- marathon
- Posty: 29
- Dołączył(a): środa, 20 czerwca 2012, 23:34
- Samochód: fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.4 16V + LPG
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: sonda lambda - wymina
ok. no widzę że nigdy nikomu niepadła sonda ...albo wszyscy jeżdżą do serwisów
koszt BOSH-owskiej sondy - 180,00 pln
wymiana 1-szej sondy ( sa dwie jedna przed druga za katalizatorem )
niestety wymian tej "przed" jest upierdliwa i jak to w życiu bywa ta pada częściej
silnik musi byc zimny !
1/ okręcamy 3 śruby mocujące osłonę filtra powietrza + zdejmujemy obejmę
2/ odkecamy 4 śruby od góry przytrzymujące aluminiową osłonę katalizatoza - są to szpilki wiec moze zejśc śruba albo wyjdzie cała szpilka
3/ auto w górę
4/ odkręcamy dolną osłone silnika
5/ odkręcamy 3 dodatkowe śruby mocujące osłone katalizatora - wyciągamy osłonę od góry
6/ obcinamy przewód przy samej sondzie
! teraz patent do odkręcenia sondy: długi klucz nasadkowy do odkręcania kół + grzechotka !
7/ wkręcamy sondę ręcznie + klucz od dołu
8/ zakładamy osłonę + smar ceramiczny na śruby osłony katalizatora + cała reszta
gotowe :-))
czas ok 45 min
koszt BOSH-owskiej sondy - 180,00 pln
wymiana 1-szej sondy ( sa dwie jedna przed druga za katalizatorem )
niestety wymian tej "przed" jest upierdliwa i jak to w życiu bywa ta pada częściej
silnik musi byc zimny !
1/ okręcamy 3 śruby mocujące osłonę filtra powietrza + zdejmujemy obejmę
2/ odkecamy 4 śruby od góry przytrzymujące aluminiową osłonę katalizatoza - są to szpilki wiec moze zejśc śruba albo wyjdzie cała szpilka
3/ auto w górę
4/ odkręcamy dolną osłone silnika
5/ odkręcamy 3 dodatkowe śruby mocujące osłone katalizatora - wyciągamy osłonę od góry
6/ obcinamy przewód przy samej sondzie
! teraz patent do odkręcenia sondy: długi klucz nasadkowy do odkręcania kół + grzechotka !
7/ wkręcamy sondę ręcznie + klucz od dołu
8/ zakładamy osłonę + smar ceramiczny na śruby osłony katalizatora + cała reszta
gotowe :-))
czas ok 45 min
- marathon
- Posty: 29
- Dołączył(a): środa, 20 czerwca 2012, 23:34
- Samochód: fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.4 16V + LPG
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: sonda lambda - wymina
Dziękujemy za manuala
możesz dopisać jaki masz silnik ?
Szkoda, że brak zdjęć ale po opisie wszystko wydaje się łatwe
możesz dopisać jaki masz silnik ?
Szkoda, że brak zdjęć ale po opisie wszystko wydaje się łatwe
-
Qnisko - Posty: 309
- Dołączył(a): niedziela, 3 czerwca 2012, 11:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Fiacik 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: sonda lambda - wymina
dane auta uzupełniłem w profilu
zdjecia wsadze niebawem
zdjecia wsadze niebawem
- marathon
- Posty: 29
- Dołączył(a): środa, 20 czerwca 2012, 23:34
- Samochód: fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.4 16V + LPG
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: sonda lambda - wymina
marathon napisał(a):ok. no widzę że nigdy nikomu niepadła sonda ...albo wszyscy jeżdżą do serwisów
koszt BOSH-owskiej sondy - 180,00 pln
wymiana 1-szej sondy ( sa dwie jedna przed druga za katalizatorem )
niestety wymian tej "przed" jest upierdliwa i jak to w życiu bywa ta pada częściej
silnik musi byc zimny !
1/ okręcamy 3 śruby mocujące osłonę filtra powietrza + zdejmujemy obejmę
2/ odkecamy 4 śruby od góry przytrzymujące aluminiową osłonę katalizatoza - są to szpilki wiec moze zejśc śruba albo wyjdzie cała szpilka
3/ auto w górę
4/ odkręcamy dolną osłone silnika
5/ odkręcamy 3 dodatkowe śruby mocujące osłone katalizatora - wyciągamy osłonę od góry
6/ obcinamy przewód przy samej sondzie
! teraz patent do odkręcenia sondy: długi klucz nasadkowy do odkręcania kół + grzechotka !
7/ wkręcamy sondę ręcznie + klucz od dołu
8/ zakładamy osłonę + smar ceramiczny na śruby osłony katalizatora + cała reszta
gotowe :-))
czas ok 45 min
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- marathon
- Posty: 29
- Dołączył(a): środa, 20 czerwca 2012, 23:34
- Samochód: fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.4 16V + LPG
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: sonda lambda - wymina
Przy jakim przebiegu padła ta sonda?
-
Qnisko - Posty: 309
- Dołączył(a): niedziela, 3 czerwca 2012, 11:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Fiacik 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: sonda lambda - wymina
105 tyÅ› ......LPG zamontowane przy 58 tys
- marathon
- Posty: 29
- Dołączył(a): środa, 20 czerwca 2012, 23:34
- Samochód: fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.4 16V + LPG
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: sonda lambda - wymina
Też zaświecił mi się check engine i błąd pierwszej sondy lambda. Po wyczyszczeniu błędów zgasł, ale na jakieś 50km i powtórka. Ale przy okazji czyszczenia map sensora, odpiąłem wtyczkę od pierwszej sondy i prysnąłem WD40. Problem zniknął
- superspeedo
- Posty: 10
- Dołączył(a): wtorek, 4 września 2018, 21:32
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1200
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: sonda lambda - wymina
Typowe objawy awarii sondy lambda są powszechnie znane. Postanowiliśmy się temu przyjrzeć i w tym artykule https://www.iparts.pl/artykuly/jak-sprawdzic-czy-sonda-lambda-dziala-poprawnie,164.html opisaliśmy objawy uszkodzenia oraz to, jak sprawdzić czy sonda lambda działa poprawnie. Zapraszamy do zapoznania się z treścią naszej publikacji
-
iparts - Posty: 23
- Dołączył(a): piątek, 22 marca 2013, 16:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Fiat BRAVO (198)
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika Fiata 500
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 29 gości