Witam
Jako że auto ma już kilka latek zastanawiam się nad wymianą rozrządu. W tej chwili na liczniku ponad 52000 km i cały czas przybywa a auto ma 5 lat. Wydaje mi się, że już pora na rozrząd. Czy wiecie jak ASO zaleca? Co ile km i lat?
Jeśli wymienialiście to jakie to koszta? Każda informacja na wagę złota
WYMIANA ROZRZÄ„DU 1.2
Posty: 7
• Strona 1 z 1
-
Qnisko - Posty: 309
- Dołączył(a): niedziela, 3 czerwca 2012, 11:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Fiacik 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: WYMIANA ROZRZÄ„DU 1.2
Ja wymieniałem rozrząd po przebiegu 75 tyś kilometrów,pasek był już lekko wytarty lecz nie było na nim żadnych pęknięć,gorzej wyglądał pasek napędu alternatora który napędza też klimatyzację,pasek ten był już popękany i lekko poszarpany,mechanik stwierdził że winę za stan tego paska ponosi zbyt dużo zagięć na rolkach prowadzących po których ten że pasek jest prowadzony,mechanik poradził mi wymianę paska napędu alternatora co 50-60 tyś.kilometrów.
Całkowity koszt wymiany rozrządu z robocizną i materiałem czyli pasek z rolką do rozrządu ,pasek alternatora ,pompa wody wyniósł mnie około 400 złotych.
Całkowity koszt wymiany rozrządu z robocizną i materiałem czyli pasek z rolką do rozrządu ,pasek alternatora ,pompa wody wyniósł mnie około 400 złotych.
- leon
- Posty: 125
- Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 18:38
- Lokalizacja: pszczyna
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: WYMIANA ROZRZÄ„DU 1.2
Wg Fiata wymiana co 5 lat lub ustaloną ilość kilometrów ,lub co 4 lata jeżeli auto używane w ciężkich warunkach lub typowo miejskich(cokolwiek to znaczy).
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: WYMIANA ROZRZÄ„DU 1.2
Zadzwoniłem dzisiaj do ASO i ceny mają SPORE.
Robocizna 680PLN, a z częściami (pasek, napinacz, pompa wody, płyn chłodzący na dolewke) prawie 1300 PLN.
Więc trzeba kupić części w zamienniku i znaleźć kogoś kto wymieni
Kogoś możecie polecić w Wawie i okolicy co by wymienił troszkę taniej?
Robocizna 680PLN, a z częściami (pasek, napinacz, pompa wody, płyn chłodzący na dolewke) prawie 1300 PLN.
Więc trzeba kupić części w zamienniku i znaleźć kogoś kto wymieni
Kogoś możecie polecić w Wawie i okolicy co by wymienił troszkę taniej?
-
Qnisko - Posty: 309
- Dołączył(a): niedziela, 3 czerwca 2012, 11:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Fiacik 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: WYMIANA ROZRZÄ„DU 1.2
Sporo sobie liczÄ… w stolicy...
W Bielsku-Białej, w ASO części - 350 zł, robocizna - 250.
Jak bierzesz i części i robociznę, z 50 zł można jeszcze z tego urwać.
Informacyjnie - rozrzÄ…d w silnikach 1.2 (wersje 8 zaworowe jak w 500'kach) jest bezkolizyjny.
W Bielsku-Białej, w ASO części - 350 zł, robocizna - 250.
Jak bierzesz i części i robociznę, z 50 zł można jeszcze z tego urwać.
Informacyjnie - rozrzÄ…d w silnikach 1.2 (wersje 8 zaworowe jak w 500'kach) jest bezkolizyjny.
- luigi7
- Posty: 2
- Dołączył(a): wtorek, 6 sierpnia 2013, 08:48
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1200
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: WYMIANA ROZRZÄ„DU 1.2
Pisałem już gdzieś: komplet rozrządu 180żł; wymiana dość łatwa sam; ceny w warsztatach od 500zł;
Fabryka pisze wymian po 120000km; w serwisach mówią po 60000 do 90000km, chyba tylko żeby zagęścić im dochody.
Ja wymieniłem po 118000km. Pasek był jeszcze całmiem całkiem, ale strzeżonego itd
Fabryka pisze wymian po 120000km; w serwisach mówią po 60000 do 90000km, chyba tylko żeby zagęścić im dochody.
Ja wymieniłem po 118000km. Pasek był jeszcze całmiem całkiem, ale strzeżonego itd
- grześi joasia
- Posty: 8
- Dołączył(a): środa, 25 stycznia 2017, 19:46
- Samochód: FIAT 500
- Pojemność silnika:: 1,2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: WYMIANA ROZRZÄ„DU 1.2
luigi7 napisał(a):
Informacyjnie - rozrzÄ…d w silnikach 1.2 (wersje 8 zaworowe jak w 500'kach) jest bezkolizyjny.
Jesteś pewien??? Na forum Pandy czytałem że w silnikach Fire 1,2 8v była w 2004 modyfikacja i od tego momentu są kolizyjne. Podobno te przed zmianą miały kwadratowy korek oleju (taki wciskany) te nowe mają okrągły zakręcany.
Sam jestem ciekaw jak to jest naprawdę bo przy bezkolizyjnym zawsze spokojniej się jeździ jak już zbliżysz się do momentu kiedy trzeba zacząć myśleć o wymianie
-
biopago - Posty: 40
- Dołączył(a): piątek, 2 września 2016, 12:39
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do 100 pytań do... - Fiat 500 forum
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości