Sluchajcie,
Mam taki problem z moją 500tką, była juz raz w serwisie, przeinstalowali oprogramowanie silnika ale usterka pojawia się nadal.
Usterka ma charakter losowy, nie występuje zawsze, ale zazwyczaj pojawia się po ok. 15-20 km przejechanych w ciągu i po jakimś dynamicznym wyprzedzaniu.
Jej objawy to:
1) Podwyższone obroty na luzie (normalnie ok 700 obr, a przy usterce ok 1000 i delikatne falowanie)
2) Bardziej narowista praca silnika (wyraźna załączanie sie turbo, inny dzwięk silnika, szarpanie przy jezdzie na 1dynce z małą stałą prędkością)
3) Dwa razy większe spalanie (chwilowe przy jezdzie na 5tce z 80km/h to 8 l/100km, podczas przyśpieszania na 1dynce i 2ce wychodzi 25l/100)
4) Najciekawsze jest to ze po ... zatrzymaniu sie, wyłączeniu na ok. 10 sekund silnika, cala sytuacja znika i samochod kolejne 20 km jedzie normalnie. Co wiecej - czasem po przejechaniu z usterka jakis 5 - 10 km usterka ... znika i samochod zaczyna jechac normalnie.
Samochod pojdzie w tym tygodniu do serwisu ale ... nie chce zeby wymieniali mi połowy rzeczy, wiec moze jakas pomoc ?
Przebieg 15.000
Pozdrawiam
Łukasz
Problem z silnikiem 1,3 MultiJet
Posty: 10
• Strona 1 z 1
- sawickil
- Posty: 56
- Dołączył(a): poniedziałek, 2 czerwca 2008, 21:41
- Lokalizacja: net
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Problem z silnikiem 1,3 MultiJet
Jakieś kontrolki się zapalają? Objawy typowe dla wadliwego komputera, ale być może któryś z czujników padł i system wariuje. W gre wchodzi też źle kontaktujące złącze, bądź zwarcie na złączu.
Myłeś może ostatnio auto myjką ciśnieniową?
Myłeś może ostatnio auto myjką ciśnieniową?
-
thebartol - Posty: 434
- Dołączył(a): poniedziałek, 21 lipca 2008, 09:11
- Lokalizacja: Trzebiatów
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Problem z silnikiem 1,3 MultiJet
Żadne kontrolki nie migają. Samochód myje różnie - razy myjką, raz gąbką pod domkiem.
Moze to sonda lambda, albo czujnik geometri turbiny... sam nie wiem.
Wazne jest też to że przy hamowaniu silnikiem normalnie spalanie spada od razu do 2l/100 km, a przy usterce spada bardzo wolno, stopniowo - nawet przy hamowaniu silnikiem
Moze to sonda lambda, albo czujnik geometri turbiny... sam nie wiem.
Wazne jest też to że przy hamowaniu silnikiem normalnie spalanie spada od razu do 2l/100 km, a przy usterce spada bardzo wolno, stopniowo - nawet przy hamowaniu silnikiem
- sawickil
- Posty: 56
- Dołączył(a): poniedziałek, 2 czerwca 2008, 21:41
- Lokalizacja: net
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Problem z silnikiem 1,3 MultiJet
O tą myjkę pytam bo na angielskim forum kilka osób miało ten sam problem po myciu auta, chodziło o to, że woda dostała się na złącza i od zwarcia walnęły się czujniki, ale tam niestety recepty na to nikt nie znalazł, jedynie serwis pomógł z problemem.
-
thebartol - Posty: 434
- Dołączył(a): poniedziałek, 21 lipca 2008, 09:11
- Lokalizacja: Trzebiatów
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Problem z silnikiem 1,3 MultiJet
Może jest na Ciebie zła i ma takie humorki ;)
A tak poważnie to wygląda na awarie kompa lub czujników. Sprawdź też alternator. Bo zwykle jest tak, że jak jest problem z alternatorem to obroty silnika się podwyższają.
Wygląda tak jakby czujnik składu mieszanki padł i dawał niepoprawne info do kompa.
Ogólnie wygląda to tak jak by się coś zalało i przestawało funkcjonować z powodu wilgoci. Miałem taki problem z alternatorem, że przestawał działać po deszczu. Okazało się że mama wjechała w dużą kałuże i zalała go co spowodowało małe zwarcie i nadpalenie uzwojenia, potem przy każdym wilgotniejszym dniu problem się powtarzał.
A tak poważnie to wygląda na awarie kompa lub czujników. Sprawdź też alternator. Bo zwykle jest tak, że jak jest problem z alternatorem to obroty silnika się podwyższają.
Wygląda tak jakby czujnik składu mieszanki padł i dawał niepoprawne info do kompa.
Ogólnie wygląda to tak jak by się coś zalało i przestawało funkcjonować z powodu wilgoci. Miałem taki problem z alternatorem, że przestawał działać po deszczu. Okazało się że mama wjechała w dużą kałuże i zalała go co spowodowało małe zwarcie i nadpalenie uzwojenia, potem przy każdym wilgotniejszym dniu problem się powtarzał.
- Marcinosik
- Posty: 247
- Dołączył(a): sobota, 1 marca 2008, 19:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Problem z silnikiem 1,3 MultiJet
No właśnie nie wiem o co chodzi. Jutro pojade do serwisu, bo naprawe miałem wstrzymaną, ale ... usterka pojawia się już codziennie !!! No i paliwo naprawde schodzi w zastraszającym tempie :( 7,5 L/100km przy jedzie 100km/h na godziene na trasie to chyba za wiele :(
- sawickil
- Posty: 56
- Dołączył(a): poniedziałek, 2 czerwca 2008, 21:41
- Lokalizacja: net
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Problem z silnikiem 1,3 MultiJet
A to spalanie to jest rzeczywiste, czy tylko tak komputer wskazuje?
Ja takie wskazania miałem po przekroczeniu 30tys km, jak kluczyk serwisowy się zapalił, do tego autko strasznie słabe się zrobiło. Po podpięciu do kompa w serwisie wszystko wróciło do normy.
Ja takie wskazania miałem po przekroczeniu 30tys km, jak kluczyk serwisowy się zapalił, do tego autko strasznie słabe się zrobiło. Po podpięciu do kompa w serwisie wszystko wróciło do normy.
-
thebartol - Posty: 434
- Dołączył(a): poniedziałek, 21 lipca 2008, 09:11
- Lokalizacja: Trzebiatów
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Problem z silnikiem 1,3 MultiJet
Bo to jest tzw tryb awaryjny,komp nie pobiera danych z czujników tylko pracuje na danych domyślnych aby tylko dojechać do serwisu.(Ale może się mylę)
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Problem z silnikiem 13 MultiJet
Witam
Mam taki problem ze niewiem gdzie podłaczyc wezyk od paliwa znajdujacy sie na dole miedzy gaznikami.Ten wyzej jest połoczony z kranikiem a ten na dole???Nie mam zeilonego pojecia.Prosze o pomoc
Pozdrawiam
Mam taki problem ze niewiem gdzie podłaczyc wezyk od paliwa znajdujacy sie na dole miedzy gaznikami.Ten wyzej jest połoczony z kranikiem a ten na dole???Nie mam zeilonego pojecia.Prosze o pomoc
Pozdrawiam
- GoodMusicForever
Re: Problem z silnikiem 1,3 MultiJet
W Multijet? Jakie gaźniki i jaki kranik? Wrzuć może fotę.
-
thebartol - Posty: 434
- Dołączył(a): poniedziałek, 21 lipca 2008, 09:11
- Lokalizacja: Trzebiatów
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości