zmiana oleju - doradźcie
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
zmiana oleju - doradźcie
Dziwna sprawa z naszymi serwisami, gość od którego kupiłem 500-tke serwisował go w Toruniu i tam też przy przebiegu 40 tys km zalali mu silnik selenię 5w40 WR, a według instrukcji należy stosować w tym dieslu selenie 5w30 pure energy bo ma jakieś ekstrasy chroniące DPF-a i inne pierdoły. Mam dylemat czy nie lepiej powrócić do 5w30 zalecanego przez producenta w instrukcji obsługi czy dalej zalewać 5w40 ? Kupiłem już oba oleje, dzisiaj dzwoniłem do dwóch losowych serwisów kontrolnie i ci także sugerowali powrót - co Wy na to?
Jeszcze jedno czy oleje o takich specyfikacjach można mieszać?
pozdrawiam Damian
Jeszcze jedno czy oleje o takich specyfikacjach można mieszać?
pozdrawiam Damian
- damcar
- Posty: 79
- Dołączył(a): środa, 22 lutego 2012, 22:22
- Lokalizacja: Kamień Pomorski/Gryfice
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1,3 jtd 75 ps
- Rodzaj paliwa:: Diesel
Re: zmiana oleju - doradźcie
nie powinno się mieszać olejów o różnych specyfikacjach.
Co do zmiany oleju to wszystko zależy od rodzajów oleju oraz od tego jak długo danym olejem był zalewany silnik. Jedna z głównych zasad jest taka, iż nie powinno się zmieniać lepkości oleju jeżeli z silnikiem się nic nie dzieje - teoretycznie oba te oleje są podobne więc raczej nie powinno się nic zdarzyć przy zmianie jednak jeżeli nic się nie dzieje to czy jest sens ryzykować ??? dużo przejechała już 500 na tym oleju ???
Co do zmiany oleju to wszystko zależy od rodzajów oleju oraz od tego jak długo danym olejem był zalewany silnik. Jedna z głównych zasad jest taka, iż nie powinno się zmieniać lepkości oleju jeżeli z silnikiem się nic nie dzieje - teoretycznie oba te oleje są podobne więc raczej nie powinno się nic zdarzyć przy zmianie jednak jeżeli nic się nie dzieje to czy jest sens ryzykować ??? dużo przejechała już 500 na tym oleju ???
- milo222
- Posty: 33
- Dołączył(a): wtorek, 27 grudnia 2011, 18:59
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: zmiana oleju - doradźcie
na 5w40 przejechane 8 tys km, po zasięgnięciu info w serwisach wrócę do standardu 5w30
- damcar
- Posty: 79
- Dołączył(a): środa, 22 lutego 2012, 22:22
- Lokalizacja: Kamień Pomorski/Gryfice
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1,3 jtd 75 ps
- Rodzaj paliwa:: Diesel
Re: zmiana oleju - doradźcie
czyli niewiele - pytanie po co wlali taki? kontroluj tylko czy nie ubywa oleju za szybko po zmianie albo czy nie poci się silnik - nie powinien ale lepiej dmuchać na zimne - Powodzenia
- milo222
- Posty: 33
- Dołączył(a): wtorek, 27 grudnia 2011, 18:59
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: zmiana oleju - doradźcie
oleju nie bierze - aczkolwiek ja nigdy nie odwiedzę serwisu - dziadostwo nabijane. Kompletny brak kompetencji, wymieniają klocki a nie widzą że całkowity brak zbieżności bo opony od wewnątrz zjedzone. Dodatkowo leją olej jaki maja pod ręką nie stosując się do książki serwisowej. Wolę "Janka" w mojej wsi który kasuje 2 x mniej a i robota idzie szybko bo jemu nie płacą za roboczo godziny.
- damcar
- Posty: 79
- Dołączył(a): środa, 22 lutego 2012, 22:22
- Lokalizacja: Kamień Pomorski/Gryfice
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1,3 jtd 75 ps
- Rodzaj paliwa:: Diesel
Re: zmiana oleju - doradźcie
jeżeli nie masz już gwarancji to się zgodzę jednak przy sprzedaży kupując bardzo lubią książki serwisowe z pięknymi pieczątkami - ja serwisuje zawsze w sprawdzonych zakładach aczkolwiek oleje itp kupuje sam
wszystkie oleje sÄ… ok ale nic nie zastÄ…pi Motula leje w audi leje w 500 i leje w quadzie - wszystkie chodzÄ… jak w zegarku
wszystkie oleje sÄ… ok ale nic nie zastÄ…pi Motula leje w audi leje w 500 i leje w quadzie - wszystkie chodzÄ… jak w zegarku
- milo222
- Posty: 33
- Dołączył(a): wtorek, 27 grudnia 2011, 18:59
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: zmiana oleju - doradźcie
Ważne, żeby oleje były dobrej klasy. A czy 5W30 czy 5W40 to mało istotne przy benzynie, przy dieslu już ma to większe znaczenie. Ważne, żeby nie wierzyć w instrukjcje serwisowe, które są ch..ja warte, ale wymieniać olej co 10 do 15 tyś km.
- natter
- Posty: 63
- Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 19:54
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: Szary
- Pojemność silnika:: 1.6
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: zmiana oleju - doradźcie
chce wrócić do 5w30 gdyż ma tam jakieś pierdoły pomagające oczyszczać nieszczęsnego dpf-a, fakt motul jest dobry sam go stosuje w 2,0 tdi i mniej schodzi niż castrola txt którego lałem przedtem a katuje leona ostro, mając kiedys grizlaka 700 załem castrola i musiałem co 300 km dolać 200 ml.
- damcar
- Posty: 79
- Dołączył(a): środa, 22 lutego 2012, 22:22
- Lokalizacja: Kamień Pomorski/Gryfice
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1,3 jtd 75 ps
- Rodzaj paliwa:: Diesel
Re: zmiana oleju - doradźcie
he he świat mały mój też grizzly
przyznam się że odnośnie dpf się nie wypowiadam ale jeżeli rzeczywiście oczyszcza to lepiej wrócić bo to co się dzieje z tymi dpf to jakaś porażka i to do tego przecież w wielu markach
przyznam się że odnośnie dpf się nie wypowiadam ale jeżeli rzeczywiście oczyszcza to lepiej wrócić bo to co się dzieje z tymi dpf to jakaś porażka i to do tego przecież w wielu markach
- milo222
- Posty: 33
- Dołączył(a): wtorek, 27 grudnia 2011, 18:59
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: zmiana oleju - doradźcie
Co do oleju to ja na twoim miejscu zadzwonił bym do FAP i powiedział że ktoś w serwisie wlał zły olej.
Ma do zasadnicze znaczenie przy DPF-ach. Silnik 1.3 Mj jest na tyle wrażliwym silnikiem że bywało tak że przy testach na innych olejach pękały wałki rozrządu i nie muszę pisać co się działo - przykładem może być opel który montuje silniki 1.3 i bardzo często zdarza się że wałki pękają. Klienci przyjeżdzają a serwis rozkłada ręce zwalając na to że silnik jest Fiatowski..... A wystarczyłoby zmienić olej na zgodny ze specyfikacją. Jeśli ktoś pisze aby wlewać taki olej a nie inny to musi mieć w tym jakiś cel - nie zawsze marketingowy.
Fabryki prowadzą testy na różnych olejach i zawsze wybierają olej optymalny. Co do DPF polecam artykuł z "nowoczesnego warsztatu" gdzie opisana jest jego eksploatacja i najczęstsze problemy.
Na twoje pytanie odpowiem krótko - Selenia WR 5W 30 PE i nie będzie późniejszych problemów z DPF ...
Tym bardziej, że degradacje oleju wskazuje centralka silnika która ma pewne parametry oleju zadane fabrycznie
Ma do zasadnicze znaczenie przy DPF-ach. Silnik 1.3 Mj jest na tyle wrażliwym silnikiem że bywało tak że przy testach na innych olejach pękały wałki rozrządu i nie muszę pisać co się działo - przykładem może być opel który montuje silniki 1.3 i bardzo często zdarza się że wałki pękają. Klienci przyjeżdzają a serwis rozkłada ręce zwalając na to że silnik jest Fiatowski..... A wystarczyłoby zmienić olej na zgodny ze specyfikacją. Jeśli ktoś pisze aby wlewać taki olej a nie inny to musi mieć w tym jakiś cel - nie zawsze marketingowy.
Fabryki prowadzą testy na różnych olejach i zawsze wybierają olej optymalny. Co do DPF polecam artykuł z "nowoczesnego warsztatu" gdzie opisana jest jego eksploatacja i najczęstsze problemy.
Na twoje pytanie odpowiem krótko - Selenia WR 5W 30 PE i nie będzie późniejszych problemów z DPF ...
Tym bardziej, że degradacje oleju wskazuje centralka silnika która ma pewne parametry oleju zadane fabrycznie
- 2fast
- Posty: 30
- Dołączył(a): piątek, 23 kwietnia 2010, 14:37
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: zmiana oleju - doradźcie
tak też zrobiłem - wróciłem do zaleconego 5w30, mam nadzieje ze te 10 tys przejechane na 5w40 nie wpłynie zasadniczo na dpf i silnik
- damcar
- Posty: 79
- Dołączył(a): środa, 22 lutego 2012, 22:22
- Lokalizacja: Kamień Pomorski/Gryfice
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1,3 jtd 75 ps
- Rodzaj paliwa:: Diesel
Re: zmiana oleju - doradźcie
damcar napisał(a):tak też zrobiłem - wróciłem do zaleconego 5w30, mam nadzieje ze te 10 tys przejechane na 5w40 nie wpłynie zasadniczo na dpf i silnik
Raczej nie powinno przy DPF trzeba dbać o EGR ponieważ jeśli będzie niesprawny to filtr leci w mgnieniu oka. Ja profilaktycznie przy każdym przeglądzie co 20 tyś czyszczę go aby nie mieć problemów z zacinającym się EGR.
Pozdrawiam
i życzę miłego eksploatowania 500.
- 2fast
- Posty: 30
- Dołączył(a): piątek, 23 kwietnia 2010, 14:37
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: zmiana oleju - doradźcie
dziekuje za info - czyli sugerujesz przeczyszczenie egr-a?
- damcar
- Posty: 79
- Dołączył(a): środa, 22 lutego 2012, 22:22
- Lokalizacja: Kamień Pomorski/Gryfice
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1,3 jtd 75 ps
- Rodzaj paliwa:: Diesel
Re: zmiana oleju - doradźcie
damcar napisał(a):dziekuje za info - czyli sugerujesz przeczyszczenie egr-a?
Oczywiście przy tym przebiegu trzeba sadze z niego ładnie umyć i rozruszać trzpienia ewentualnie. Na pewno nie zaszkodzi a przedłuży jego żywotność :-)
- 2fast
- Posty: 30
- Dołączył(a): piątek, 23 kwietnia 2010, 14:37
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: zmiana oleju - doradźcie
Może jakieś wskazówki jak dostać się do EGR !>?
- kkrzys500
- Posty: 75
- Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2012, 13:46
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika Fiata 500
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości