Duża "średnica skrętu" kół
Posty: 20
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Re: Duża "średnica skrętu" kół
Chciałbym to zobaczyć na letnich kapciach i suchym asfalcie.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Duża "średnica skrętu" kół
też idzie:D zawsze sie kurz lub piach na jezdzni zbiera
-
gshock - Administrator
- Posty: 417
- Dołączył(a): sobota, 23 lutego 2008, 16:44
- Lokalizacja: City
- Samochód: Audi A3
- Pojemność silnika:: 1,9
- Rodzaj paliwa:: Diesel
Re: Duża "średnica skrętu" kół
Przy wzroście naszych pupilków to lepiej takich zabaw z ręcznym nie uskuteczniać na suchym asfalcie, za to zimą na zaśnieżonych uliczkach przyznam, że pobawiłem się tak trochę i zabawa jest przednia. W ogóle zaskoczyło mnie jak dobrze auto się konroluje w takich warunkach, z tym że oczywiście w sensowne zimówki koniecznie trzeba się zaoparzyć do takiej zabawy. W wersji 1.2 500ką manewruje sie kapitalnie zwłaszcza po przesiadce z samochodu formatu kompaktowego. Promień skrętu w kontekście przeznaczenia autka (95% - jazda po Wrocławiu, 5% - jazda na zloty był jednym z głównych kryteriów decyzji na wersję 1.2. Przy okazji polecam test 500 1.2 na czeskiej stronie:
http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... icle=16943
Fakt - test po czesku i rozumie się co drugie słowo ale przyznaję, że bardziej dokładnego testu 1.2 nie spotkałem (no chyba że po włosku). Swoją drogą oszczędny egzemlarz trafili ci czescy testerzy.
http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... icle=16943
Fakt - test po czesku i rozumie się co drugie słowo ale przyznaję, że bardziej dokładnego testu 1.2 nie spotkałem (no chyba że po włosku). Swoją drogą oszczędny egzemlarz trafili ci czescy testerzy.
- Zegarmistrz
- Posty: 10
- Dołączył(a): środa, 21 stycznia 2009, 21:51
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Duża "średnica skrętu" kół
Wiecie, facet w serwisie też powiedział mi, że jeszcze mam ręczny... Nie chcecie wiedzieć jak na niego spojrzałam
Kombinuję. Może kółka węższe co? Takie jak od Pandy?
Jeśli uda nam się zorganizować mały zlot 500tek, to chętnie poobserwuję jak zachowują się inne autka.
Dzięki za zainteresowanie tematem i próbę pomocy, nawet jeśli do głowy przychodzi Wam tylko hamulec ręczny
Kombinuję. Może kółka węższe co? Takie jak od Pandy?
Jeśli uda nam się zorganizować mały zlot 500tek, to chętnie poobserwuję jak zachowują się inne autka.
Dzięki za zainteresowanie tematem i próbę pomocy, nawet jeśli do głowy przychodzi Wam tylko hamulec ręczny
- Margola
- Posty: 8
- Dołączył(a): niedziela, 15 lutego 2009, 20:08
- Lokalizacja: Katowice
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Duża "średnica skrętu" kół
Węższe kółka niewiele tu nie zmienią. Promień skrętu wynika z konstrukcji autka i tak jak koleżeństwo napisało wyżej najwidoczniej silnik 1.4 jest po prostu na tyle szeroki, że musiano to uwzględnić przy konstruowaniu przedniego zawieszenia ograniczając nieco skręt kół. Ciekawe, że różne źródła różnie to podają, warto byłoby sprawdzić stan faktyczny. Tutaj 1.4 ma średnicę zawracania 10,68m:
http://moto24.bloog.pl/id,2690214,title ... caid=67d55
sporo, zważywszy że mierząca 4,2m poprzedznia KIA Rio zawracała na 9,5-9,7m, tylę że podane tu jednakowe masy dla wszystkich aut to ewidetny błąd (diesel jest 120kg cięższyod 1.2)
W teście Auto Świata dla 500 1.4 wyszło aż 11,7m, a to już jest wartość normalna dla sporej limuzyny:
http://www.auto-swiat.pl/dane-testowe-s ... l,530.html
Wszystko ma "zady i walety" 500 jak widać też. Przynajmniej nie będziesz się tak Margolu będziesz stresować przy wyprzedaniu jak ja
Przy okazji sprawdzę jak to jest dokładnie z tym skrętem u mnie bo koła mam 15" 185/55 typowe dla 1.4 właśnie.
http://moto24.bloog.pl/id,2690214,title ... caid=67d55
sporo, zważywszy że mierząca 4,2m poprzedznia KIA Rio zawracała na 9,5-9,7m, tylę że podane tu jednakowe masy dla wszystkich aut to ewidetny błąd (diesel jest 120kg cięższyod 1.2)
W teście Auto Świata dla 500 1.4 wyszło aż 11,7m, a to już jest wartość normalna dla sporej limuzyny:
http://www.auto-swiat.pl/dane-testowe-s ... l,530.html
Wszystko ma "zady i walety" 500 jak widać też. Przynajmniej nie będziesz się tak Margolu będziesz stresować przy wyprzedaniu jak ja
Przy okazji sprawdzę jak to jest dokładnie z tym skrętem u mnie bo koła mam 15" 185/55 typowe dla 1.4 właśnie.
- Zegarmistrz
- Posty: 10
- Dołączył(a): środa, 21 stycznia 2009, 21:51
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Posty: 20
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika Fiata 500
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości