Silnik 1.2 69KM tuning mechaniczny
Napisane: czwartek, 26 czerwca 2014, 19:32
Jestem posiadaczem 500tki o takim silniku jak w temacie. Przeczesałem forum pod względem podrasowania tego silnika i znalazłem kilka wzmianek użytkownika damianx o tym, jakich dokonał modyfikacji w swoim egzemplarzu.
Ponieważ jestem zdecydowany na sukcesywne polepszanie osiągów mojej jednostki, stwierdziłem, że założę temat, gdzie będzie można zbiorczo umieścić wszystkie doświadczenia użytkowników przy przerabianiu tego silnika, wspomnieć o jasnych i ciemnych stronach modyfikacji itp.
Co już wiem szukając informacji na tym forum - otóż kolega damianx skupił się na tuningu czysto mechanicznym, bez wirusa. Jego zmiany:
- wałek rozrządu od Grande Punto 1.4 8V 77KM
- przepustnica również od GP 1.4 8V 77KM
- poprawa głowicy (tutaj bym poprosił damianx o doprecyzowanie czy to był szlif)
Wymiana wałka i przepustnicy p&p. Z kolei szukając również namiętnie po zagranicznych forach, trafiłem na oczywiste oczywistości w postaci zmiany tłumika końcowego, dolotu oraz mapowanie ECU.
Korzystając z okazji, że rozpocząłem ten wątek, mam zamiar iść w ślady damianx i wymienić wałek oraz przepustnicę. I tu kilka pytań:
- jeśli wałek od GP to wersja normalna czy sportowa, np. od Świątka?
- czy części oryginalne z rozbiórki jakiegoś silnika czy nówki sztuki używane?
Pozostawiam temat otwarty do dyskusji. Pozdrowienia!
P.S.: Oczywista opcja sprzedaży auta i kupna wersji 1.4 100KM odpada z wielu względów, stąd uczepiłem się tak tuningu 1.2
Ponieważ jestem zdecydowany na sukcesywne polepszanie osiągów mojej jednostki, stwierdziłem, że założę temat, gdzie będzie można zbiorczo umieścić wszystkie doświadczenia użytkowników przy przerabianiu tego silnika, wspomnieć o jasnych i ciemnych stronach modyfikacji itp.
Co już wiem szukając informacji na tym forum - otóż kolega damianx skupił się na tuningu czysto mechanicznym, bez wirusa. Jego zmiany:
- wałek rozrządu od Grande Punto 1.4 8V 77KM
- przepustnica również od GP 1.4 8V 77KM
- poprawa głowicy (tutaj bym poprosił damianx o doprecyzowanie czy to był szlif)
Wymiana wałka i przepustnicy p&p. Z kolei szukając również namiętnie po zagranicznych forach, trafiłem na oczywiste oczywistości w postaci zmiany tłumika końcowego, dolotu oraz mapowanie ECU.
Korzystając z okazji, że rozpocząłem ten wątek, mam zamiar iść w ślady damianx i wymienić wałek oraz przepustnicę. I tu kilka pytań:
- jeśli wałek od GP to wersja normalna czy sportowa, np. od Świątka?
- czy części oryginalne z rozbiórki jakiegoś silnika czy nówki sztuki używane?
Pozostawiam temat otwarty do dyskusji. Pozdrowienia!
P.S.: Oczywista opcja sprzedaży auta i kupna wersji 1.4 100KM odpada z wielu względów, stąd uczepiłem się tak tuningu 1.2