Witam
nudziło mi się dzisiaj i postanowiłem założyć nowe lampy do samochodu żony
Lampy soczewkowe z ringami oraz led - jest wybita homologacja nie ma jednak wybitego znaku DRL co może stanowić pewien problem ale o tym później. Lampy posiadają kostkę plug & play do starych lamp jednak dotyczy to tylko świateł mijania , ringi oraz led są na wolnych kablach i podłączenie ich jest pozostawione wg uznania użytkownika. Ja starałem się dostosować światła i do najlepszego wyglądu i obowiązujących przepisów - a co z tego wyszło poniżej
Zaczynamy od zdjęcia zderzaka - w pierwszej kolejności należy odkręcić 4 śruby u góry - śruby gwiazdki
potem po jednej takiej samej śrubie z każdej strony na łączeniu błotnika i zderzaka
dodatkowo należy odkręcić po 2 śruby z każdej strony trzymające nadkole plus 1 śruba od dołu zderzaka - sruby na śrubokręt krzyżakowy
Następnie zostają nam 3 śruby od dołu zderzaka
Ok śruby odkręcone - nie musicie się bać zderzak nie spadnie - trzyma się na błotnikach i to dość mocno. PRzy zdejmowaniu należy zderzak podciągnąć jak najmocniej do góry aby puściły zaczepy plastikowe trzymające zderzak przy każdym z błotników. Z jednej strony zszedł ładnie z drugiej musiałem się męczyć ale robiłem to sam z kolegą może będzie łatwiej efekt finalny to
Teraz pozostaje montaż lamp - zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami światła dzienne palą się same i włączają sie zaraz po wsadzeniu kluczyka do stacyjki. Nie mogą się palić inne światła nawet postojowe ( światła postojowe mogły się palić w starszych modelach pojazdów produkowanych zdaj się do 2009 gdzie wraz z dziennymi paliły się tylne światła ) w mojej ocenie przyjąć jednak należy iż 500 to model wymagający dostosowania przepisów do nowych samochodów choćby z faktu, iż sam nie ma włącznika świateł postojowych oprócz trybu awaryjnego)
I tutaj pojawił się niestety największy problem - jak wiecie światłą dzienne w 500 idą na żarówce 21W/5w tzn ta sama żarówka pełni rolę dziennych światłe będąc zasilana 12 V jak i postojowych będąc zasilana 5 V.
Chciałem aby LED w reflektorze pełnił role świateł dziennych i tym samym odłączył bym żarówkę w dolnej lampie - niestety po wyjęciu żarówki na przewodzie świateł dziennych gdzie idzie napięcie 12 V spada ono natychmiast na 5 V żarówka zapewne po pierwsze powoduje opór czego nie potrafią led a po drugie gdzie musi się napięcie mostkować i bez żarówki spada ono do 5 V co powoduje że nie ma możliwości zasilenia samych led bez dolnego reflektora. Nnie jestem elektronikiem więc nie kombinowałem i postanowiłem że led z reflektorów będą palić się razem z dziennymi z dolnej lampy , natomiast ring razem z soczewką - tutaj sprawa prosta wystarczy kable od ringa podczepić pod kable od żarówki.
Do podłączenia potrzebne będą dwa podwójne przewody zakończone jakimiś końcówkami - długość około 50 cm dla św. spokoju
Teraz podłączenie do świateł dziennych - starałem się znaleźć kabel przed kostką zasilający dzienne 12 V ale każdy z kabli oscylował napięciem 5-7 V zatem mostkowanie ( czy jakoś to się zwie) następuje w lampie. Od razu radzę wykręcić lampy ze zderzaka - 3 śruby- bo operowanie w zderzaku jest wręcz niemożliwe. Zastanawiam się zresztą czy komuś udało się wymienić żarówkę od świateł dziennych przez te śmieszne okienka w nadkolach - ja ledwo co wepchnął paluchy do wyjętej lampy ...
Ok po zdjęciu lampy i zdjęciu zaślepki należy odłączyć żarówkę świateł dziennych i podłączyć zrobione kable do kabli od żarówki - plus dziennych jest pomarańczowy a minus czarny
po podłączeniu dobrze zaizolować - koszulki termokurczliwe plus taśma samogumująca się ( chyba tak się nazywa)- kable prowadzimy przez zaślepkę gumową
Składamy i już - efekt końcowy - zdjęcia nie oddają całości. Diody świecą naprawdę ładnie zobaczymy jak długo
Teraz jakie są problemy takiego podłączenia - technicznie żadne . Led pali się po włożeniu kluczyka do stacyjki i wyłącza po załączeniu się świateł drogowych . Problemy prawne - lampy dzienne powinny mieć wytłoczone znaczek DRL potwierdzający iż są to lampy to jazdy dziennej - tutaj nie mamy takiego czegoś na to można przymknąć oko myślę . Drugi problem jest jednak taki iż ( o ile dobrze pamiętam) pojazd nie powinien być wyposażony w więcej niż 2 lampy do jazdy dziennej a w naszym przypadku mamy 4. Problem zatem pozostaje do rozwiązania albo poprzez zmianę żarówki albo jakiś układ elektroniczny choć może wystarczy wstawienie opornika oszukującego układ - narazi mnie to nie martwi bo samochodem jeździ żona a ona u miśków zawsze jakoś się wymiguje ... ach ta sprawiedliwość
ps. nie wiem czy za te lampy dałbym 200 Euro bo to najtaniej jak znalazłem - nie mogłem się jednak oprzeć pokusie kiedy były na sprzedaż używki za 160 zł KOMPLET jedyny problem to wyłamane/uszkodzone wtyczki ale o dziwo pasowały i nie potrzebowały wtyczek
Demontaż zderzaka oraz Angels eyes + led - DUZE FOTKI
Posty: 5
• Strona 1 z 1
- milo222
- Posty: 33
- Dołączył(a): wtorek, 27 grudnia 2011, 18:59
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Demontaż zderzaka oraz Angels eyes + led - DUZE FOTKI
a ja zamówiłem diody smd tzw high luxy jako zamiennik żarówek świateł dziennych bo nie chcę kombinować z lampami...
- damcar
- Posty: 79
- Dołączył(a): środa, 22 lutego 2012, 22:22
- Lokalizacja: Kamień Pomorski/Gryfice
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1,3 jtd 75 ps
- Rodzaj paliwa:: Diesel
Re: Demontaż zderzaka oraz Angels eyes + led - DUZE FOTKI
daj fotki - ja zamówiłem zamienniki 21w/5w z alle.... niby xenon koszt 25 zł komplet - widziałem fotki na innym forum i były obiecujące
- milo222
- Posty: 33
- Dołączył(a): wtorek, 27 grudnia 2011, 18:59
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Demontaż zderzaka oraz Angels eyes + led - DUZE FOTKI
ale pamiętaliście o rezystorze tak ok 25 watowym
bo inaczej lampka na szfie będzie się palić.
bo inaczej lampka na szfie będzie się palić.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Demontaż zderzaka oraz Angels eyes + led - DUZE FOTKI
u mnie diody mają już rezystory fabrycznie - a zaminnik 25W/5W to zwykłą zaróka świecąca na biało
- milo222
- Posty: 33
- Dołączył(a): wtorek, 27 grudnia 2011, 18:59
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości