Zmiana oleju

Coś się zepsuło? Podziel się tym z innymi użytkownikami Fiata 500

Re: Zmiana oleju

Postprzez marokos » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 11:33

Witam,

u mnie też zapaliła się kontrolka oleju, w sumie to mruga cały czas podczas jazdy. Olej i filtry wymieniłem 2 tygodnie temu i po ok. 500km pojawiła ta kontrolka. W zeszłym roku po wymianie nic takiego się nie działo, oczywiście poziom oleju w normie a zakład od wymiany sprawdzony przez lata. W oplu mam np. taką funkcję inspekcji, też wywala komunikat o konieczności zmiany oleju ale można to skasować samemu kombinacją kilku manewrów (zapłon + wciśnięcie zerowania licznika w odp. kolejności), w 500 chyba nie ma takiej opcji.. Jedyne informacje jakie znalazłem na forum to albo czujnik oleju zepsuty albo upłynął zaprogramowany czas na wymianę. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał podobne doświadczenia i jaki jest sposób na rozwiązanie tej mrugającej kontrolki, tylko ASO????
marokos
 
Posty: 2
Dołączył(a): niedziela, 29 czerwca 2014, 21:57
Samochód: 500 lounge
Pojemność silnika:: 1.3
Rodzaj paliwa:: Diesel


Re: Zmiana oleju

Postprzez tropiciel77 » niedziela, 8 lutego 2015, 11:55

Jak kontrolka mryga trzeba oleju dolac.Jesli masz gwarancjie jedz do serwisu bo moize gdzies ucika.
tropiciel77
 
Posty: 3
Dołączył(a): sobota, 7 lutego 2015, 15:30
Samochód: Brak
Pojemność silnika::
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Zmiana oleju

Postprzez dawidek19 » środa, 25 marca 2015, 19:16

No dokładnie.Byłes juz na tym serwisie.napisz co sie stało bo u mnie tez sie cos dzieje.olej siezbiera przy korku.
dawidek19
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa, 25 marca 2015, 12:40
Samochód: Brak
Pojemność silnika::
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Zmiana oleju

Postprzez Voytheck » środa, 27 maja 2015, 00:36

Witam Drodzy Forumowicze.
Czytam wątek o wymianie oleju i powiem że niektóre wypowiedzi można przyjąć za merytoryczne ale niektóre z nich to stek bzdur i "opowieści z mchu i paproci".
Przede wszystkim zacznę od tego że olej to 1,3 MJet musi spełniać normy C3. Marka Selenia posiada taki olej to Selenia Wide Range Pure Energy o lepkości 5W30. Do w/w silnika wchodzi ok. 2,5-2,8 l. Trzeba pamiętać że omawiany silnik nie lubi niskich stanów oleju, warto aby poziom oleju był tuż pod górną granicą poziomu. Jak sprawdzać poziom napiszę w dalszej części. Należy się również zaopatrzyć w filtr oleju. Ja stosuję filtry firmy Purflux (uważam że są jedne z najlepszych jakie dostępne są na rynku). Przy okazji wymieniam także filtr powietrza (jeśli ktoś jeździ dużo po mieście, a tym autem trudno by robić sobie wycieczki autostradowe oo;; - 130-140 km/h to ok 4000 obr./min - to katorga dla tak małej jednostki - to warto wymienić filtr powietrza kosz niewielki a da to "świeży oddech silnikowi), co do wymiany filtra paliwa to może moje skrzywienie ale koszt niewielki a samopoczucie lepsze) Jeśli chodzi o wymianę filtra warto mieć specjalny klucz/przyrząd do odkręcania/zakręcania obejmy filtra oraz klucz dynamometryczny aby zakręcić wspomnianą obejmę z siła 30Nm. - to ważne aby filtr był szczelny.) Ale wracam do tematu oleju silnikowego. Kiedy jesteśmy zaopatrzeni w odpowiedni olej, filtr oleju oraz kilka podstawowych narzędzi a w zasadzie to klucz imbusowy - chyba 17 (jeśli dobrze pamiętam) oraz nasadkę 10 na przedłużce ok. 10 cm plus niewielka "grzechotka", możemy przystąpić do wymiany. Aby olej mógł w grawitacyjny sposób szybko w możliwie największej ilości spłynąć należy rozgrzać silnik.
Wtedy możemy przystąpić do wymiany:
- odkręcamy korek spustowy miski olejowej (może trzeba użyć trochę siły ponieważ do korek stożkowy - bez uszczelki) i uważamy aby nie poparzyć się gorącym olejem,
- wyciągamy nieco bagnet oraz "popuszczamy" korek wlewowy,
- po kilkunastu minutach (kilkudziesięciu) wlewamy trochę świeżego oleju przez korek wlewowy aby wypłukać resztki starego oleju z miski (niektórzy praktykują "przekręcenie silnika" BEZ URUCHAMIANIA!!!!! aby jeszcze więcej oleju spłynęło - nie polecam!!!,
- w czasie kiedy spływa olej z miski olejowej, należy odkręcić trzy śrubki M6 osłony filtra (może być konieczność zdemontowania przewodu dolotowego powietrza od strony silnika i odgięcia go na "harmonijce". Wyciągnąć metalową kopułkę i odkręcić plastikową kopułkę filtra oleju (nie pamiętam jaką nasadkę trzeba zastosować chyba 17 lub 19),
- przygotować DUŻO ścierek aby przy wyjęciu wspomnianej wyżej kopułki filtra nie pozalewać dolnej części silnika starym olejem,
- wyczyścić kopułkę ze starego oleju i zdemontować O-ring,
- wyczyścić gniazdo filtra zwracając uwagę na sprężynę aby po wyczyszczeniu znalazła się w odpowiednim miejscu w podstawie filtra,
- włożyć nowy filtr na trzpień kopułki filtra i zakręcić kopułkę do podstawy uprzednio smarując O-ring świeżym olejem,
- zakręcić kopułkę ręcznie do oporu (ja jeszcze trochę "z czuciem" dociągam kluczem,
- zakręcić korek spustowy miski olejowej (najlepiej z momentem 0,9 daNm, choć z mojego doświadczenia to gwinty są już przeciągnięte przez pana Kazia czy też Franka i powyższa wartość jest za mała i trzeba "dociągnąć"),
- zaleć silnik przez korek wlewowy nowym olejem - ok. 2,3 l uważając aby lać olej poprzez lejek lub można go zrobić z butelki PET, ponieważ wlew jak i wszystko w tym silniku jest dość nisko, oraz lać dość wolno ponieważ silnikowi lubi się "odbić",
- włożyć i wyjąć bagnet (przed zalaniem nowym olejem wyczyścić ze zużytego oleju) oraz sprawdzić stan oleju, jeśli nie ma max. ostrożnie dolewać niewielkimi ilościami oleju co chwilę kontrolując stan na bagnecie aby nie przekroczyć poziomu max, przed ponownym włożeniem bagnetu przed kontrolą należy wytrzeć olej z bagnetu,
- kiedy na bagnecie osiągniemy max. włożyć bagnet do oporu oraz zakręcić korek do tzw. kliku,
- odpalić silnik na ok. 2 min. - może przez dłuższą chwilę świecić jeszcze kontrolka ciśnienia oleju ale po kilku sekundach powinna zgasnąć (JEŚLI NIE ZGAŚNIE WYŁĄCZYĆ NATYCHMIAST SILNIK I PRZEJRZEĆ CZY NIE WYCIEKA OLEJ Z SILNIKA!!!, jeśli kontrolka miga nic się nie dzieje,
- silnik ma pracować ok. 2 min. aby rozprowadzić olej po całym silniku,
- wyłączyć silnik i podłączyć komputer diagnostyczny do gniazda OBDII aby uaktywnić opcję wymiany oleju,
- po ok. 5 min. sprawdzić poziom oleju na bagnecie i ewentualnie uzupełnić poziom oleju,
- włączyć silnik na kilka chwil i ponownie sprawdzić poziom oleju po ok. 5 min. od wyłączenia silnika.
Jeśli poziom jest właściwy, a właściwy dla tych silników to prawie max. to należy wrócić do podpunktu, w którym należy uzupełnić olej. Pamiętajcie aby co kilka set kilometrów kontrolować poziom oleju. Silniki 1,3 MJet są wrażliwe na niski poziom oleju. Jeśli zauważycie że nie po załączenia silnika po dłuższym postoju kontrolka ciśnienia oleju świeci dłużej niż zwykle NATYCHMIAST wyłączcie silnik i sprawdźcie poziom oleju.
UFF!
Trochę przydługawe i powinien ten post znajdować się w dziale DIY, ale jest bez zdjęć i nie jest to w pełni manual.
Następnym razem podczas wymiany oleju zrobię zdjęcia i każdą czynność opiszę dokładniej. Postaram się tak też wykonać inne manuale podstawowych czynności serwisowych w naszych 500.
Pozdr.
Voytheck
Avatar użytkownika
Voytheck
 
Posty: 24
Dołączył(a): wtorek, 31 marca 2015, 13:38
Samochód: Fiat 500, Lancia Phedra, Fiat Barchetta
Pojemność silnika:: 1,3
Rodzaj paliwa:: Diesel

Poprzednia strona

Powrót do Usterki - Fiat 500

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Warszawa SUSHI Dowóz Dostawa | SUSHI Warszawa Ochota Restauracja | Kurs Prawo Jazdy Katowice | Kwiaciarnia Katowice Rajski Ptak | Sushi Pruszków | Tworzenie stron Internetowych | TBS Katowice Osiedle Bulwary Rawy | Fryzjer Katowice | Autokasacja Warszawa SKUP aut na telefon