Strona 1 z 1

Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego

PostNapisane: poniedziałek, 7 października 2019, 10:08
przez Sapo
Cześć Wszystkim
Mam pytanie o podejrzany wyciek płynu chłodniczego z mojej 500.
Plama pojawia się pod autem po lewej stronie, płynu ubywa najwięcej na postoju przy zimnym silniku.
Węźe i polaczenia sa szczelne wydaje mi sie, że cieknie gdzieś w okolicy paska transmisyjnego.
Będę wdzięczny za sugestie , co to może być , ewentualnie jak precyzyjnie sprawdzić skąd jest wyciek.
Dzięki :)
Paweł

Re: Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego

PostNapisane: piątek, 11 października 2019, 13:28
przez damianx
W 1.4 masz rurę biegnąca w poprzek silnika z przodu i do niej podłączony jest gruby wąż gumowy ,w tym właśnie miejscu zazwyczaj puszczało delikatnie.

Można by rzec TTTM.

Re: Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego

PostNapisane: czwartek, 17 października 2019, 14:16
przez Sapo
Bardzo Ci dziękuję, tam jest fatalny dostęp, ale to chyba właśnie to miejsce :)
Jesli mogę to zapytam jeszcze o dwie rzeczy zdiagnozowane jako błędy :
Włącznik ciśnienia oleju to jedna, a druga to wypadanie zapłonu na świecach 3 i 4.
Sugerowalbys wymianę tego włącznika i kontrolę świec, czy też może być inna przyczyna np. coś ze sterownikiem ?
Z góry dziękuję za pomoc :)
Paweł

Re: Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego

PostNapisane: piątek, 18 października 2019, 11:53
przez damianx
Co jest nie tak z czujnikiem ciśnienia ,to zwykła kulka na sprężynce ,styka bądź nie i sterownik wie że jest ciśnienie bądź go nie ma.

Kiedy świece były wymieniane, ile auto ma przebiegu,czasami może to tez oznaczać usterkę ,świecy , cewki ,sterownika ,silnika ,sporo może być problemów.

Podłączyć pod kompa sczytać błędy i szukać.

Re: Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego

PostNapisane: poniedziałek, 21 października 2019, 22:56
przez Sapo
Ok, dzięki .
Pomyslalem, ze to moze jakis standardowy i powtarzalny blad w tym modelu.
Bedzie trzeba poszukac
Pozdrawiam

Re: Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego

PostNapisane: środa, 19 lutego 2020, 20:38
przez gshock
Sapo napisał(a):Ok, dzięki .
Pomyslalem, ze to moze jakis standardowy i powtarzalny blad w tym modelu.
Bedzie trzeba poszukac
Pozdrawiam



i co w temacie?

Re: Silnik 1.4 - wyciek płynu chlodniczego

PostNapisane: poniedziałek, 22 lutego 2021, 12:00
przez Sapo
Minęło trochę czasu, pomyślałem , że zdam Wam relację z mojej nierównej walki z gumowymi wężami chlodzenia.
Trwałość węźy jest żenująca, bo praktycznie wszystkie się rozpadają po 13 latach. Wymieniałem je po kolei, ale ostatecznie zdecydowałem się na wymianę wszystkich prewencyjne. Ze względu na wspomnianą niską jakość postanowiłem kupić węże specjalistyczne w Tubes Int. - mają duży wybór średnic i rodzajów. Ja wybrałem typ Radiator przeznaczony do układów chłodzenia z glikolem. Po dobraniu średnic i długości wymieniłem prawie wszystkie połączenia gumowe. Zaciski jednorazowe wymieniłem na regulowane, na połączenie z krućcami nałożyłem przed złącze niem klej Aquasure dla gwarancji szczelności. Przy końcówkach nagrzewnicy zrezygnowałem z systemu szybkozłączek.
W zeszłym tyg wymieniłem ostatnią rurę - górne połączenie chłodnicy z blokiem silnika - ponieważ pękła pod zaś jazdy.
Ją jako jedyną zostawiłem, gdyż wydawało mi się, że jej konstrukcja ( splaszczenie i rozszerzenia w srodku dlugości) ma jakieś istotne znaczenie dla pracy układu - okazuję się , że nie ma to żadnego znaczenia poza osłabieniem jej ścianek.
Przecieki zlikwidowane, mam nadzieję na długo
Przykładowa cena tego ostatniego węża 154 zł vs 11 zł Tubes Int. Nie chodzi tu bynajmniej tylko o cene, ale rownież o jakość, ktora jest nieporównywalna, co widać na przekroju węża. Całość kosztów zamknął się w ok.100 zł..plus trochę czasu na dopasowanie i wymianę..łącznie ok. 1 dzień roboczy max.
Historia nieco przydluga, ale może się komuś przyda.
Pozdrawiam -P.