Cześć,
Niedawno kupiliśmy dla narzeczonej Fiata 500 0.9 twinair turbo 86km z 2012r.
Po zrobieniu pierwszych napraw etc okazało się że nie chce zniknąć błąd p0520. Błąd wraca zaraz po skasowaniu. Czytałem na forum że nie koniecznie może mieć on związek z samym czujnikiem, jedni zalecają adaptację szyb etc.
Wczoraj nerwy mi puściły i poszedłem grzebać :
Odpiąłem wtyczkę od czujnika - zmierzyłem rezystancję pinu do masy - na wkręconym była nieskończona bez względu na to czy silnik pracuje czy nie - wymieniłem czujnik i wyczyściłem wtyczkę. Nie mam kompa - więc jedyne co - to odpiąłem aku na +- 10 minut i podpiąłem z powrotem, żółty trójkąt nadal się pali. Dodatkowa rzecz jaką zauważyłem to w menu -> service. jest napisane 0km i guzikami nie idzie tego zmienić (zakładam że można to tylko fiatecuscanem zmienić). Czy to może mieć wpływ? Czy powinienem szukać gdzie indziej? Dodatkowo jak odpiąłem wtyczkę od czujnika i odpaliłem silnik to czerwona "lampa alladyna" się nie zapaliła, a chyba powinna, no bo skoro czujnik jest wypięty to tak jak by ciśnienia nie było.
Dziś: Zmierzyłem nowy czujnik i też ma nieskończoną rezystancję (mierzone od ujemnej klemy do pinu wewnątrz czujnika). połączyłem wtyczkę (pin wewnątrz wtyczki) do masy - wówczas powinien wyskoczyć lampa alladyna i nic, nic się nie zmieniło. Dodatkowo zauważyłem że ta kontrolka nie pali się nawet przy teście zegarów po przekręceniu kluczyka raz.
[500] 2012 0,9 twinair turbo 86km P0520 wyłącznik ciśnienia
Posty: 3
• Strona 1 z 1
- kam00n
- Posty: 2
- Dołączył(a): czwartek, 3 października 2019, 15:20
- Samochód: Fiat 500 2012 0,9 Twinair Turbo s&s
- Pojemność silnika:: 900
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: [500] 2012 0,9 twinair turbo 86km P0520 wyłącznik ciśnie
Czujnik ciśnienia oleju to zwykła kulka na sprężynce ,styka bądź nie do masy.
Musisz sprawdzić drożność sygnału od czujnika do komputera.
Musisz sprawdzić drożność sygnału od czujnika do komputera.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: [500] 2012 0,9 twinair turbo 86km P0520 wyłącznik ciśnie
Dzięki za odpowiedź, problem rozwiązałem i zostawię to dla potomnych
Więc, p0520 pojawia sie gdy podczas testu zegarów kontrolka braku smarowania się nie pojawia (nie ma masy na pinie od czujnika). W blok wbita jest nagwintowana tuleja w którą wkręcamy czujnik, w moim przypadku okazało się, że na obudowie czujnika nie ma masy(zabrudzony styk tulei z blokiem) z uwagi na to, że nie chciałem żeby po wyczyszczeniu problem się powtórzył - dorobiłem kawałek blaszki na który nakręciłem czujnik, drugi kawałek blaszki przykręciłem do mocowania przewodów (długa szpilka wchodząca w blok). Problem solved
Więc, p0520 pojawia sie gdy podczas testu zegarów kontrolka braku smarowania się nie pojawia (nie ma masy na pinie od czujnika). W blok wbita jest nagwintowana tuleja w którą wkręcamy czujnik, w moim przypadku okazało się, że na obudowie czujnika nie ma masy(zabrudzony styk tulei z blokiem) z uwagi na to, że nie chciałem żeby po wyczyszczeniu problem się powtórzył - dorobiłem kawałek blaszki na który nakręciłem czujnik, drugi kawałek blaszki przykręciłem do mocowania przewodów (długa szpilka wchodząca w blok). Problem solved
- kam00n
- Posty: 2
- Dołączył(a): czwartek, 3 października 2019, 15:20
- Samochód: Fiat 500 2012 0,9 Twinair Turbo s&s
- Pojemność silnika:: 900
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości