Strona 1 z 1

Jak zabezpieczyć nowe - gdzie rdza w starych?

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2019, 22:25
przez realgs
Cześć wszystkim!
Kupujemy nowego Collezione 18' z salonu z zerowym przebiegiem i tu pytanie do Was. Gdzie w Waszych 500tkach najczęściej spotykacie rdzę oprócz końcówki wydechu. Chcę być mądrym Polakiem przed szkodą i myślę o zabezpieczeniu newralgicznych miejsc.

Z tego co widzę to chyba tylne koła lekko wystają za obrys karoserii, więc pierwsze co mi wpadło do głowy to folia ochronna na dolną okolicę nadkola, żeby ochronić przed jakimś odpadającym kamykiem. Myślałem też o oklejeniu folią dolnej części poszycia progów. Tak do widocznej wysokości ~8cm. Wszystko folią przezroczystą, ochronną, do tego przeznaczoną. Pewnie w zakładzie bo nie chce mi się bawić, kiedyś próbowałem przyciemnić szyby w aucie i skończyło się szybko i bez happy endu;)

Czytałem, że sporo 500 rdzewieje od spodu? Prawda? Gdzie? Czy myślicie że stracę gwarancję na cokolwiek jeśli sam zabezpieczę w profesjonalnym zakładzie?

Myślałem też i psiknięciu jakimś środkiem na bazie wosku w newralgiczne profile zamknięte. Jakie są najbardziej narażone wg. Was? Nie chciałoby mi się rozbierać wszystkiego (potem ryzyko, że jakieś zaczepy pójdą + plastiki zaczną trzeszczeć), a wiem, że do niektórych profili zamkniętych jest bajecznie prosty dostęp bez rozbierania niczego.

Auto będzie kilka razy do roku woskowane soft99, więc lakier jako taki będzie miał należytą ochronę.

Re: Jak zabezpieczyć nowe - gdzie rdza w starych?

PostNapisane: poniedziałek, 25 lutego 2019, 23:34
przez Piotrt52
Myślę, że gnicie podwozia w samochodach tej klasy jest jak najbardziej naturalne (niestety), i trzeba się przed tym zabezpieczać. Od paru lat w swoich samochodach stosuję środki do konserwacji podwozia, testowałem Bolla i Novola i jak najbardziej mogę polecić zapobiegawczo. Masz tego środka różne kolory. ;) Co do utraty gwarancji, nic o tym nie słyszałem, ale konserwację takimi środkami zaczynałem już po okresie gwarancyjnym.

Re: Jak zabezpieczyć nowe - gdzie rdza w starych?

PostNapisane: wtorek, 26 lutego 2019, 10:29
przez biopago
Konieczność zabezpieczania podwozia to jakiś mit który może sprawdzał się w w PRL i w latach 90tych.

Miałem punto I. Kiedy miał 10lat nie było żadnych oznak zgnitego podwozia.

Miałem Pandę rocznik 2004. W roku 2016 nie było żadnych oznak zgnitego podwozia. Jedyne co przez ten czas zgniło to tłumik końcowy, osłona sprzęgła i miska olejowa.

Auta miały coroczny przebieg ok 23tys/rok w warunkach miejskich i mieszanych (również w zimę po zasolonych drogach).

Podsumowując jak masz nadmiar kasy i czasu to zabezpieczaj ;)

Re: Jak zabezpieczyć nowe - gdzie rdza w starych?

PostNapisane: niedziela, 3 marca 2019, 00:52
przez realgs
Dziękuję serdecznie za odpowiedzi. Psiknę więc "woskiem" w niektóre, dostępne i najbardziej narażone profile zamknięte. To ani nie jest dużo zachodu ani nie jest dużo kasy. Kupujemy dość wypasioną wersję 500tki Collezione i chcemy by w rodzinie została jak najdłużej ze wzgl. sentymentalnych. Nie mierzę więc w 10-12 lat a raczej 20, może i więcej. Auto będzie garażowane, dbane (powłoki+cure na lakier regularnie), zastanawiałem się tylko co z podwoziem.
Podsumowując, po gwarancji zobaczę gdzie są pod autem najbardziej narażone na kamienie miejsca i tam zabezpieczę, a póki co profile zamknięte woskiem.
Pozdrawiam serdecznie!