Gwarancja i serwis

Coś się zepsuło? Podziel się tym z innymi użytkownikami Fiata 500

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez damianx » piÄ…tek, 7 listopada 2008, 12:22

No wiesz jeżeli jest to poza wymianą eksploatacyjną jakas tam kontrola i sprawdzanie ogólne auta to moze być te 2,5 h.

Z doswiadczenia wiem że ich czas na wykonanie danych czynnosci jest specjalnie zawyżony.

Dla przykładu wymiana tarcz i klocków z przodu ASO zajmuje ok 1,5 h.
Ja osobiscie robiąc to na ręcznym podnosniku pod blokiem wyrobię się w maks 40 min.

Ale z czegoś muszą żyć.
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1178
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 595
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna


Re: Gwarancja i serwis

Postprzez thebartol » niedziela, 16 listopada 2008, 01:36

Oprócz tego, że po przekroczeniu 30 tys. km świeci się kontrolka z kluczykiem, to jeszcze autko strasznie słabnie. Jakiaś taka programowa próba uzależnienia od serwisu ;).

I do tego spalanie drastycznie skoczyło.
Avatar użytkownika
thebartol
 
Posty: 434
Dołączył(a): poniedziałek, 21 lipca 2008, 09:11
Lokalizacja: Trzebiatów
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 1.4
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez thebartol » piÄ…tek, 16 października 2009, 12:08

Zbliża się mi drugi przegląd gwarancyjny, nie chce mi się tyle kasy wyrzucać, poważnie zastanawiam się, aby samemu porobić to co jest konieczne, tylko jak wykasować powiadomienie o wizycie w serwisie (włącza się awaryjny tryb silnika).
Avatar użytkownika
thebartol
 
Posty: 434
Dołączył(a): poniedziałek, 21 lipca 2008, 09:11
Lokalizacja: Trzebiatów
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 1.4
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez damianx » sobota, 17 października 2009, 21:46

Może czas zgłosić to do urzędu ochrony konsumenta,bo jakim prawem ktoś zmusza Cię do serwisu auta w ASO. ??

Oczywiscie jeżeli jest tak jak mówisz.
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1178
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 595
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez solb » niedziela, 18 października 2009, 22:13

Serwisowanie w ASO jest chyba wymogiem gwarancji; po tym czasie (2 lata) jesteÅ› "wolny".

Co to znaczy "awaryjny tryb silnika" ?
Avatar użytkownika
solb
 
Posty: 284
Dołączył(a): poniedziałek, 6 października 2008, 21:57
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Samochód: F500
Pojemność silnika:: 1.2
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez thebartol » poniedziaÅ‚ek, 19 października 2009, 08:47

Wiem, że serwis ASO jest wymogiem co do napraw gwarancyjnych, ale zastanawiam się jaki jest sens tej gwarancji, bo co ona faktycznie obejmuje, raczej usterki będą uznawane za nieobjęte gwarancją i trzeba będzie samemu zapłacić. Takie małe ryzyko obejmuję ;), że stracę gwarancję, ale z drugiej strony sporo oszczędzam kasy i czasu, auto mam od lutego 2008 roku, więc okres gwarancyjny niedługo i tak się skończy.
A awaryjny tryb silnika, hmm, przy pierwszym przeglądzie 30 tys. km (rzeczywiście można dobić do 31 tys. km) przekroczyłem tą trzydziestkę o około 800 km, jak przekroczysz tą magiczną liczbę, włącza się pomarańczowa kontrolka symbolizująca silnik ;), auto strasznie wtedy słabnie, jazda nim to prawdziwa męka, wrażenie jakby ciągnęło przeładowaną przyczepką, setkę osiągnąć to cud, no i spalanie skoczyło mi wtedy o 50%. W serwisie przy przeglądzie kasują ten komunikat do następnych 30 tys., wolałbym, żeby kasowali bezpowrotnie.
Avatar użytkownika
thebartol
 
Posty: 434
Dołączył(a): poniedziałek, 21 lipca 2008, 09:11
Lokalizacja: Trzebiatów
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 1.4
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez damianx » poniedziaÅ‚ek, 19 października 2009, 09:52

solb napisał(a):Serwisowanie w ASO jest chyba wymogiem gwarancji; po tym czasie (2 lata) jesteś "wolny".

Co to znaczy "awaryjny tryb silnika" ?



Ok wymóg wymogiem ,ale co zrobisz jak po okresie gwarancyjnym stwierdzisz że zamiast wydać 500 za przegląd w ASO ,możesz sam to zrobic za 150 ,a tryb serwisowy jak to thebartol napisał zamula Ci silnik.


No chyba że będąc ostatni raz w ASO zablokuja ten tryb.
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1178
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 595
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez thebartol » poniedziaÅ‚ek, 19 października 2009, 10:58

damianx napisał(a):No chyba że będąc ostatni raz w ASO zablokuja ten tryb.

Tak mi się wydaje, że tak być powinno, no chyba, że wymyślą to jako usługę dodatkowo płatną.
Avatar użytkownika
thebartol
 
Posty: 434
Dołączył(a): poniedziałek, 21 lipca 2008, 09:11
Lokalizacja: Trzebiatów
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 1.4
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez solb » wtorek, 20 października 2009, 15:12

Na szczęście mi taki przebieg nie grozi, ale wizyta w serwisie mnie czeka.

W tym tygodniu płacę ubezpieczenie, w listopadzie na przegląd. Już się cieszę ;-).

thebartol napisałeś wcześniej, że rutynowy przegląd wycenili Ci na ponad 700 stów.

Jak to było w praktyce?
Avatar użytkownika
solb
 
Posty: 284
Dołączył(a): poniedziałek, 6 października 2008, 21:57
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Samochód: F500
Pojemność silnika:: 1.2
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez thebartol » piÄ…tek, 23 października 2009, 15:56

Pierwszy wyszedł około 750 zł, drugi w innym serwisie ze zniżką 5% na części i 10% na robociźnie wychodzi 803 zł, tylko o 5 dych więcej, ale więcej do wymiany mają. Tak czy siak jak dla mnie to trochę drogo.
Avatar użytkownika
thebartol
 
Posty: 434
Dołączył(a): poniedziałek, 21 lipca 2008, 09:11
Lokalizacja: Trzebiatów
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 1.4
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez natter » sobota, 24 października 2009, 19:07

Ja za swojego SX-a po 15k zaplacilem tylko 240 zl, razem z przegladem blacharskim. Na przeglądy zawsze jeżdzę ze swoimi cześciami, bo taniej wychodzi.
Chociaz teraz nie kupilem filtra oleju, tylko zalożyli oryginal ( różnica w cenie miedzy np. Purfluxem, czy Knechtem a sygnowanym przez Suzuki to 10 zł ). Olej też sobie kupilem, bo za Shela 5w40 4l zaplacilem 122 zł, a w serwisie krzyczą około 250 zł, filtr powietrza 37 zł ( serwis 150 ). Normalnie za przegląd po 15k musiałbym zapłacić około 850 złociszy, mnie wyszedł niecałe 390 zł. Nie zamierzam ladować komuś w 4 litery moich pieniedzy, a że mam możliwość kupienia znacznie taniej wszystkiego to korzystam z tego.
natter
 
Posty: 63
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 19:54
Lokalizacja: Polska
Samochód: Szary
Pojemność silnika:: 1.6
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez P1jawa » niedziela, 1 listopada 2009, 22:38

Ja w ten piątek miałem pierwszy przegląd. Po lekkiej znajomości (tzn zastosowaniu w ten sposób wszystkich możliwych zniżek ;-) ): przegląd + wymiany: filtra powietrza, filtra oleju, oleju i kół na zimowe z wyważeniem (olej i koła miałem swoje) kosztował mnie 232zł 8-)
No dobra, spore te znajomości, ale powiem tak - opłaca się wybrać z Warszawy do np mojej Ostrołęki na przegląd, bo nawet nie mając zniżek wychodzi taniej przegląd + dojazd niż sam przegląd w Warszawie - tak patrząc po Waszych wydatkach. Poza tym sporo ludzi tak robi, a wiem to od majstra w ASO. Więc coś w tym jest :-)
Avatar użytkownika
P1jawa
 
Posty: 198
Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2009, 22:17
Lokalizacja: Ostrołęka/Warszawa
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 1.2
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez solb » czwartek, 3 grudnia 2009, 01:27

Mała rzecz uległa usterce:

Obrazek

Wkręt mocujący wlot powietrza przestał trzymac śrubkę i "rura" latała jak chciała.
W ramach gwarancji wymienili u mnie cały wlot, jedynie musiałem poczekac tydzień na sprowadzenie części.
Avatar użytkownika
solb
 
Posty: 284
Dołączył(a): poniedziałek, 6 października 2008, 21:57
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Samochód: F500
Pojemność silnika:: 1.2
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez sandra » poniedziaÅ‚ek, 21 czerwca 2010, 19:10

thebartol napisał(a):Zbliża się mi drugi przegląd gwarancyjny, nie chce mi się tyle kasy wyrzucać, poważnie zastanawiam się, aby samemu porobić to co jest konieczne, tylko jak wykasować powiadomienie o wizycie w serwisie (włącza się awaryjny tryb silnika).

witam, mam pytanie odnośnie przeglądów gwarancyjnych: w jakich kwotach się one zamykają , bo zastanawiam się czy wogóle wykładac kase czy odpuścić
sandra
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 22:07
Lokalizacja: raszyn
Samochód:
Pojemność silnika::
Rodzaj paliwa::

Re: Gwarancja i serwis

Postprzez thebartol » niedziela, 27 czerwca 2010, 23:25

Tak jak kiedyś pisałem, pierwszy 7,5 a drugi 8 stówek, trzeci gwarancyjnie wypada prawie tysiąc.
Avatar użytkownika
thebartol
 
Posty: 434
Dołączył(a): poniedziałek, 21 lipca 2008, 09:11
Lokalizacja: Trzebiatów
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 1.4
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Usterki - Fiat 500

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Warszawa SUSHI Dowóz Dostawa | SUSHI Warszawa Ochota Restauracja | Kurs Prawo Jazdy Katowice | Kwiaciarnia Katowice Rajski Ptak | Sushi Pruszków | Tworzenie stron Internetowych | TBS Katowice Osiedle Bulwary Rawy | Fryzjer Katowice | Autokasacja Warszawa SKUP aut na telefon