Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Czyli jak zrobic poszczegolne rzeczy w swoim samochodzie Fiat 500. Nie rozmawiamy tutaj o usterkach

Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez damcar » sobota, 16 listopada 2013, 00:38

witam po dłuższej nieobecności, moje pytanko:

autko ma 85 tys km najechane i chyba czas wymienić olej w skrzyni. Według instrukcji obsługi ma to być olej http://allegro.pl/olej-tutela-car-techn ... 92539.html , czy ktoś mi powie czy to dobry olej i ile go wchodzi do skrzyni fiacika?

pozdrawiam
damcar
 
Posty: 79
Dołączył(a): środa, 22 lutego 2012, 22:22
Lokalizacja: Kamień Pomorski/Gryfice
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 1,3 jtd 75 ps
Rodzaj paliwa:: Diesel


Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez natter » poniedziałek, 18 listopada 2013, 20:08

Poniżej masz stronę Mobila:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... h-oil.aspx.
Ja zawsze stosuję SHC właśnie. Poza "dziwnymi skrzyniami" można praktycznie do każdej manualnej 5 biegowej stosować takie same oleje , pamiętać tylko trzeba, żeby wymieniać go co 60-80 tys. km, wbrew temu co piszą w książkach serwisowych.
Pozdrawiam.
natter
 
Posty: 63
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 19:54
Lokalizacja: Polska
Samochód: Szary
Pojemność silnika:: 1.6
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez damcar » poniedziałek, 18 listopada 2013, 22:02

masz rację kolego olej w skrzyni trzeba wymieniać pomimo głupich informacji z serwisu które dzisiaj otrzymałem, cytuję serwis z torunia: "jak skrzynia działa to nic nie ruszać, a olej wymieniamy przy okazji napraw."
Także jestem zdania że lepiej przeciwdziałać niż potem całe bebechy wymieniać, a serwisy niestety nie pomagają bo w końcu kasa ucieka. Kupiłem olej firmy fuchs dzisiaj na alledrogo - śmieszne 80 złotych za 2 litry.
Dodam że nigdy przedtem nie przykładałem uwagi do oleju w skrzyni do wczoraj, po wymianie w moim drugim samochodzie (przebieg 110 tys km) skrzynia chodzi o niebo lepiej i zdecydowani łagodniej, zobaczę czy we fiaciku także będzie takie mile zaskoczenie.

pozdrawiam
damcar
 
Posty: 79
Dołączył(a): środa, 22 lutego 2012, 22:22
Lokalizacja: Kamień Pomorski/Gryfice
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 1,3 jtd 75 ps
Rodzaj paliwa:: Diesel

Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez natter » poniedziałek, 18 listopada 2013, 22:37

damcar pisze:masz rację kolego olej w skrzyni trzeba wymieniać pomimo głupich informacji z serwisu które dzisiaj otrzymałem, cytuję serwis z torunia: "jak skrzynia działa to nic nie ruszać, a olej wymieniamy przy okazji napraw."



Powinieneś się zapytać tego co Ci odpowiedział ( bo, pewnie się podpisał mieniem i nazwiskiem ) czy daje Tobie dożywotnia gwarancje na skrzynię i co wg niego oznacza naprawa?? Gwarancję dał CI on !!!....nie Fiat, tylko podpisany z imienia i nazwiska!!! Mail też jest umową:) i możesz zarżnąć skrzynię, za którą on ( podpisany z imienia i nazwiska ) Tobie zapłaci. Zapytaj się go o to. Jeśli będzie zasłaniał się wytycznymi Fiata lub tajemniczymi procedurami TO KŁAMIE OSZUST I TAKIEGO DO SĄDU MOŻESZ POZWAĆ!!!POPROŚ O NORMY WG, KTÓRYCH TOBIE ODPOWIEDZIAŁ. NIE DANE KATALOGOWE/FOLDEROWE/ Z KSIAZKI SERWISOWEJ, TYLKO DANE PRODUCENTA, KTÓRE SĄ STOSOWANE PRZY PROJEKTOWANIU SKRZYNI ( KONKRETNIE TEJ SKRZYNI ) LUB TAJEMNICZE NOTY SERWISOWE DLACZEGO W SILNIKU KAŻĄ WYMIENIAĆ OLEJ?? Bo nie wytrzymałby gwarancji!!! A skrzynia biegów działa ciut w innych warunkach i sporadycznie zdaża sie, żeby na gwarancji się rozpadła, chociaż pracuje w cięższych warunkach. Ten SZKODNIK, który Tobie wysłał takiego maila, to albo laik, którego ASO w Toruniu ( podaj nazwę ) zatrudniło , albo celowa robota tegoż serwisu ( podaj nazwę ), a na to są odpowiednie paragrafy kodeksu cywilnego!!! W KAŻDEJ SKRZYNI WYMIENIA SIĘ OLEJ, BEZ WZGLĘDU JAKA ONA BY NIE BYŁA!!!
POZDRAWIAM

Mierzę w Maserati.....
Ostatnio edytowano poniedziałek, 18 listopada 2013, 22:44 przez natter, łącznie edytowano 1 raz
natter
 
Posty: 63
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 19:54
Lokalizacja: Polska
Samochód: Szary
Pojemność silnika:: 1.6
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez damcar » sobota, 14 grudnia 2013, 16:25

niestety takie"sieroty" pracują w serwisach,olej wymieniony, biegi chodzą lżej. (olej po 80 tys nie wyglądął jeszcze źle jak to ocenił moj mechanik)
damcar
 
Posty: 79
Dołączył(a): środa, 22 lutego 2012, 22:22
Lokalizacja: Kamień Pomorski/Gryfice
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 1,3 jtd 75 ps
Rodzaj paliwa:: Diesel

Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez Roswell » niedziela, 15 grudnia 2013, 18:25

Na jaki olej zmieniłeś ?
Roswell
 
Posty: 65
Dołączył(a): sobota, 13 lipca 2013, 14:02
Lokalizacja: Ustroń
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 0.9T + 1.2
Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG

Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez damcar » niedziela, 15 grudnia 2013, 19:24

olej fuchs - a co do specyfikacji dobrał mi ją pracownik firmy, bardzo kompetentny gość, tu masz link do ich strony http://allegro.pl/my_page.php?uid=5401492
damcar
 
Posty: 79
Dołączył(a): środa, 22 lutego 2012, 22:22
Lokalizacja: Kamień Pomorski/Gryfice
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 1,3 jtd 75 ps
Rodzaj paliwa:: Diesel

Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez Roswell » wtorek, 31 grudnia 2013, 14:10

Dzięki a możesz podać konkretnie który olej ?
Roswell
 
Posty: 65
Dołączył(a): sobota, 13 lipca 2013, 14:02
Lokalizacja: Ustroń
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 0.9T + 1.2
Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG

Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez damianx » czwartek, 2 stycznia 2014, 16:31

ten chyba będzie ok TITAN SINTOFLUID 75W-80
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1178
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 595
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez Roswell » czwartek, 2 stycznia 2014, 20:45

Też tak podejrzewam, ale ten olej ma aprobatę GL-5 a w instrukcji do 500 podają olej z aprobatą GL-4 więc zastanawiam się czy to nie wpłynie negatywnie na skrzynię biegów.
Roswell
 
Posty: 65
Dołączył(a): sobota, 13 lipca 2013, 14:02
Lokalizacja: Ustroń
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 0.9T + 1.2
Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG

Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez damianx » wtorek, 7 stycznia 2014, 15:56

Skoro olej proponowany ma wyższy standard to chyba lepiej.

Gorzej jakby miła odwrotnie.
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1178
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 595
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez Roswell » piątek, 10 stycznia 2014, 15:28

To nie takie proste. olej z aprobatą GL-5 może nie nadawać się do skrzyni wymagającej parametrów GL-4
Roswell
 
Posty: 65
Dołączył(a): sobota, 13 lipca 2013, 14:02
Lokalizacja: Ustroń
Samochód: 500
Pojemność silnika:: 0.9T + 1.2
Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG

Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez natter » piątek, 24 stycznia 2014, 22:30

Roswell napisał(a):To nie takie proste. olej z aprobatą GL-5 może nie nadawać się do skrzyni wymagającej parametrów GL-4


Umówmy się, że olej przekładniowy klasy GL4 i GL5 to praktycznie te same oleje, które różną się tylko bazą ( mineralna lub syntetyczna ) i dodatkami uszlachetniającymi. Zastosowanie jednego lub drugiego w manualnej skrzyni by Fiat 500, nic nie zmieni ani nie zepsuje. Ważna jest lepkość oleju.
No chyba, że ktoś zamierza jeździć 200 tyś. bez wymiany oleju, wtedy nawet woda święcona nie pomoże :Q .
Ja w swoich samochodach wymieniam olej w skrzyni co 40 tysięcy. Zapytacie, dlaczego, po co?? Bo mam taki kaprys i w żadnym samochodzie skrzynia mi nie padła ani nie miałem najmniejszych problemów, a samochodami różnymi jeździłem :Q.
Wymiana co 50-60 tyś. dla ruchu miejskiego i skrzynia będzie normalnie smarowana i nic jej nie będzie, bez względu czy to olej klasy GL4 czy GL5. Prywatnie zalewam Mobilem SHC 75w90.

P.S. Olej w silniku wymieniam co 15 tyś ( 5w40 ), płyn hamulcowy co 2 lata, klimę serwisuję corocznie etc, etc. Ostatni samochód, który sprzedawałem miał 408 tyś. przebiegu ( od nowości w rodzinie ). Poszedł do ludzi i jeździ dalej, człowiek, który kupił go ode mnie jest zadowolony :Q . Wiedział kupując go jaki ma przebieg.
W samochodzie wszystkie podzespoły główne, czyli m.in. silnik i SKRZYNIA BIEGÓW były fabryczne
Poza czynnościami eksploatacyjnymi nic nie było w nich naprawiane ( w skrzyni przy okazji wymiany sprzęgła przy 250 tyś., były wymieniane uszczelniacze półosi napędowych ).
Pozdrawiam Natter.
natter
 
Posty: 63
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 19:54
Lokalizacja: Polska
Samochód: Szary
Pojemność silnika:: 1.6
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez damianx » poniedziałek, 27 stycznia 2014, 17:42

Nie ma to jak konkretna odpowiedź ,już chowam się do jamki 8-)
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1178
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 595
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Jaki olej do skrzyni biegów 1,3 multi jet

Postprzez Voytheck » wtorek, 2 czerwca 2015, 20:21

Witam!
Uważam że te wszystkie bzdury określające przebiegi między przeglądowe to chwyt marketingowy. Wiadomo że gwarancja na auto to 24 miesiące w nielicznych przypadkach 36 miesięcy lub 100 kkm. Przecież przeciętnie wykonany samochód i przeciętny użytkownik w ciągu roku robi 15-30 kkm. Nieliczni robią więcej. No chyba że leasing ale to inna para kaloszy. Wiem coś o tym moja żona robi rocznie 80 kkm i o wszelkie sprawy dba firma leasingowa. Ale o tym może będzie okazja napisać. Ale wracając do tematu, otóż przy wcześniejszych wspomnianych przebiegach co może stać się z autem przy systematycznym serwisowaniu auta wg. instrukcji i książki serwisowej. No przecież nic, chyba że auto od samego początku jest wadliwe i niechlujnie złożone. Po dwóch czy trzech latach gwarancja mija i kiedy po tym okresie zaczyna się coś dziać to i tak jest po gwarancji. Jak jeden z kolegów wcześniej wspomniał sprzedał auto z przebiegiem 400 kkm. I to się zgadza. Jeśli ktoś ma choćby minimalny poziom techniczny wie że wymiana oleju przy eksploatacji w mieście co 20-30 kkm to dorzynanie silnika, tym bardziej jeśli jest to diesel. Gdzie w oleju osadzają się części sadzy i po pewnym okresie i przebiegu olej traci swoje właściwości, przy turbinie gdzie jest chłodzona olejem dodatkowo obciąża się go termicznie. Również skrzynia biegów co innego kiedy auto jeździ po mieście i cały czas jest zmiana biegów, start hamowanie itd., a co innego kiedy wyjeżdżamy na dwupasmówkę i śmigamy bez zmiany biegów kilkadziesiąt kilometrów. Uważam że wymiana oleju, filtrów (wraz z filtrem paliwa) np. w dieslach co 10 kkm jeźdzących w miastach to nie uprawianie sztuki dla sztuki i zbędna przesada. To dobry zwyczaj i okazywanie wysokiej kultury technicznej i znajomość tematu. Raz na rok czy nawet dwa razy w roku wydatek np. w przypadku 1.3 Mjet to nie jest jakiś znaczny koszt, np. olej Selenia W. R. P. E. 5W30 ok. 3 l to koszt ok. 120 zł, filtr oleju, paliwa, powietrza np. Purflix (czyli górna półka) to ok. 120 zł oraz olej przekładniowy Tutela Car Technyx 75W85 GL4+. SERWISUJCIE SWOJE AUTA CZĘSTO I W SPRAWDZONYCH SERWISACH A NIE U KOGOŚ KTO UCZY SIĘ FACHU NA TWOIM AUCIE, A BĘDZIECIE ZADOWOLENI Z MASZYN!!!
Avatar użytkownika
Voytheck
 
Posty: 24
Dołączył(a): wtorek, 31 marca 2015, 13:38
Samochód: Fiat 500, Lancia Phedra, Fiat Barchetta
Pojemność silnika:: 1,3
Rodzaj paliwa:: Diesel

Następna strona

Powrót do 100 pytań do... - Fiat 500 forum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


cron
Warszawa SUSHI Dowóz Dostawa | SUSHI Warszawa Ochota Restauracja | Kurs Prawo Jazdy Katowice | Kwiaciarnia Katowice Rajski Ptak | Sushi Pruszków | Tworzenie stron Internetowych | TBS Katowice Osiedle Bulwary Rawy | Fryzjer Katowice | Autokasacja Warszawa SKUP aut na telefon