Roswell napisał(a):To nie takie proste. olej z aprobatą GL-5 może nie nadawać się do skrzyni wymagającej parametrów GL-4
Umówmy się, że olej przekładniowy klasy GL4 i GL5 to praktycznie te same oleje, które różną się tylko bazą ( mineralna lub syntetyczna ) i dodatkami uszlachetniającymi. Zastosowanie jednego lub drugiego w manualnej skrzyni by Fiat 500, nic nie zmieni ani nie zepsuje. Ważna jest lepkość oleju.
No chyba, że ktoś zamierza jeździć 200 tyś. bez wymiany oleju, wtedy nawet woda święcona nie pomoże
.
Ja w swoich samochodach wymieniam olej w skrzyni co 40 tysięcy. Zapytacie, dlaczego, po co?? Bo mam taki kaprys i w żadnym samochodzie skrzynia mi nie padła ani nie miałem najmniejszych problemów, a samochodami różnymi jeździłem
.
Wymiana co 50-60 tyś. dla ruchu miejskiego i skrzynia będzie normalnie smarowana i nic jej nie będzie, bez względu czy to olej klasy GL4 czy GL5. Prywatnie zalewam Mobilem SHC 75w90.
P.S. Olej w silniku wymieniam co 15 tyś ( 5w40 ), płyn hamulcowy co 2 lata, klimę serwisuję corocznie etc, etc. Ostatni samochód, który sprzedawałem miał 408 tyś. przebiegu ( od nowości w rodzinie ). Poszedł do ludzi i jeździ dalej, człowiek, który kupił go ode mnie jest zadowolony
. Wiedział kupując go jaki ma przebieg.
W samochodzie wszystkie podzespoły główne, czyli m.in. silnik i SKRZYNIA BIEGÓW były fabryczne Poza czynnościami eksploatacyjnymi nic nie było w nich naprawiane ( w skrzyni przy okazji wymiany sprzęgła przy 250 tyś., były wymieniane uszczelniacze półosi napędowych ).
Pozdrawiam Natter.