Tak jak w temacie. Czy orientuje sie ktoś jak wyglada taka akcja? czy z przodu hamulce w 1.2 i w 1.4 sa takie same? bo z tyłu z tego co czytałem, trzeba tylko zwrotnice z tarczami i zaciskami przykręcić i hula..
powiedzcie jak to...
Hamulce z 1.4 do 1.2.
Posty: 7
• Strona 1 z 1
-
iMan - Posty: 23
- Dołączył(a): poniedziałek, 15 listopada 2010, 23:00
- Lokalizacja: KrK/OsW/Jawi
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Hamulce z 1.4 do 1.2.
Od poczÄ…tku.......
1,2 ma przód 240mm pełne a tył bębny to wiemy wszyscy.
1,4 ma przód 253mm (22mm grubość) wentylowane a tył 240mm pełne.
przekładka kompletnych piast tylnych z 1,4 do 1,2 p&p plus zakup linek ręcznego..... i mamy z tyłu tarcze...ale...
mając taką kofigurację mamy problem bo została nam stara pompa hamulcowa i efekt jest taki że tył staje dęba a przód nic nie hamuje...
z musu należy ulepszyć hample z przodu....ale tu powstaje drugi problem bo 1,2 ma półosie jak zapałki i przekładka na żywaca z 1,4 się nie uda bo jego półosie są dużo grubsze oraz zaciski mają grubesz jarzma i nie mieszczą się pomiędzy zwrotnicą a tarczą.
pozostaje nam albo kompletny swap przodu z 1,4 albo zrobić tak jak ja to zrobiłem....
kupić zaciski od marei jtd która to ma tarcze 253 wentyle i grubośc 20mm i co najważniejsze pasują p&p do starych zwrotnic.
i mamy dużo lepsze hamulce.
jak cosjest nie jasne pytaj...
1,2 ma przód 240mm pełne a tył bębny to wiemy wszyscy.
1,4 ma przód 253mm (22mm grubość) wentylowane a tył 240mm pełne.
przekładka kompletnych piast tylnych z 1,4 do 1,2 p&p plus zakup linek ręcznego..... i mamy z tyłu tarcze...ale...
mając taką kofigurację mamy problem bo została nam stara pompa hamulcowa i efekt jest taki że tył staje dęba a przód nic nie hamuje...
z musu należy ulepszyć hample z przodu....ale tu powstaje drugi problem bo 1,2 ma półosie jak zapałki i przekładka na żywaca z 1,4 się nie uda bo jego półosie są dużo grubsze oraz zaciski mają grubesz jarzma i nie mieszczą się pomiędzy zwrotnicą a tarczą.
pozostaje nam albo kompletny swap przodu z 1,4 albo zrobić tak jak ja to zrobiłem....
kupić zaciski od marei jtd która to ma tarcze 253 wentyle i grubośc 20mm i co najważniejsze pasują p&p do starych zwrotnic.
i mamy dużo lepsze hamulce.
jak cosjest nie jasne pytaj...
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Hamulce z 1.4 do 1.2.
A chodzi o zaciski pod tarcze z marei 1.9 jtd, czy 2,4 jtd?
i czy przy tym, pompa zostaje seryjna?
i czy przy tym, pompa zostaje seryjna?
-
iMan - Posty: 23
- Dołączył(a): poniedziałek, 15 listopada 2010, 23:00
- Lokalizacja: KrK/OsW/Jawi
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Hamulce z 1.4 do 1.2.
Za Fiatem nigdy nie trafisz ,potrafią w obrębie modelu różnie kombinować z podzespołami w zależności co mają na magazynie.
Potrzebujesz zaciski z Marei jtd 1,9 koniecznie z wersji 100ps,
zaciski te pasują do zwrotnicy tak grubością jak i rozstawem mocowania.
potem kupujesz tarcze też pod ten model 253/20 i masz dużo lepsze hamulce.
jedyną niedogodnością tego rozwiązania jest to że przy seryjnej pompie hamulce są tak czułe że musisz się na nowo nauczyć hamować, ja pierwszy raz stanąłem prawie w miejscu, ale jak się przyzwyczaisz to jest dużo lepiej niż seria.
mi się udało kupić komplet używek tarcze i zaciski chyba z 60 zł za komplet używek ale w super stanie ,dokupiłem klocki i już zrobił mój ojciec na tym ponad 40k i jest zadowolony.
Potrzebujesz zaciski z Marei jtd 1,9 koniecznie z wersji 100ps,
zaciski te pasują do zwrotnicy tak grubością jak i rozstawem mocowania.
potem kupujesz tarcze też pod ten model 253/20 i masz dużo lepsze hamulce.
jedyną niedogodnością tego rozwiązania jest to że przy seryjnej pompie hamulce są tak czułe że musisz się na nowo nauczyć hamować, ja pierwszy raz stanąłem prawie w miejscu, ale jak się przyzwyczaisz to jest dużo lepiej niż seria.
mi się udało kupić komplet używek tarcze i zaciski chyba z 60 zł za komplet używek ale w super stanie ,dokupiłem klocki i już zrobił mój ojciec na tym ponad 40k i jest zadowolony.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Hamulce z 1.4 do 1.2.
http://moto.allegro.pl/ate-tarcze-przod ... 41735.html
a tarcze takie? bo sÄ… 257,7 a nie 253...
bo z 253 sie nie spotkałem...
a tarcze takie? bo sÄ… 257,7 a nie 253...
bo z 253 sie nie spotkałem...
-
iMan - Posty: 23
- Dołączył(a): poniedziałek, 15 listopada 2010, 23:00
- Lokalizacja: KrK/OsW/Jawi
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Hamulce z 1.4 do 1.2.
Tak mój błąd są 257 !!
coś mi się tak utrwaliło te 253 nawet nie wiem skąd.
i po co przepłacać za tarcze
http://www.mikoda.pl/sklep/7112,FIAT-MA ... 4kW-100KM-
o 100 taniej
coś mi się tak utrwaliło te 253 nawet nie wiem skąd.
i po co przepłacać za tarcze
http://www.mikoda.pl/sklep/7112,FIAT-MA ... 4kW-100KM-
o 100 taniej
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do 100 pytań do... - Fiat 500 forum
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość