Strona 1 z 1

Czy warto kupić 500 z dużym przebiegiem?

PostNapisane: czwartek, 28 lutego 2013, 15:54
przez ajam25
Witam,
Pytanko do znawców tematu, dzisiaj oglądałem 500: 1.4 benzyna 100 KM w wersji LOUNGE, z polskiego salonu 2010 rok produkcji, po pierwszym ogólnym sprawdzeniu wygląda na bezwypadkowe, jest książka serwisowa (oczywiście przy decyzji o zakupie sprawdziłbym w pobliskim ASO-auto było tam kupione). Jest jedno ale, otóż 500-tka ma aż ok 142 000 km przebiegu (gość sporo jeździł po Europie). Czy warto zainteresować się autem z takim przebiegiem? Wychodzi po 70 000 km na rok-dużo. W środku nie widać po kierownicy, lewarku zmiany biegów czy tapicerce jakiegoś dużego zużycia. Gość by mi ją sprzedał za 23 500-24 000 tyś. Co myślicie o tej cenie? Warto się zainteresować?
Auto dla żony, rocznie jakieś 3000 tyś km robi.

Re: Czy warto kupić 500 z dużym przebiegiem?

PostNapisane: czwartek, 28 lutego 2013, 16:08
przez fotele
możesz kupić z mniejszym przebiegiem ale pewnie będzie cofnięty :D to jest polskie podejście, jak ktoś ma przejechane dużo, to cofa licznik, a ty się cieszysz, że kupiłeś jeszcze nie dotarte auto, potem się okazuje, że nowy nabytek ma już 200tyś przejechane :-|

Re: Czy warto kupić 500 z dużym przebiegiem?

PostNapisane: czwartek, 28 lutego 2013, 19:24
przez ajam25
zgadzam się z Tobą, no ale jak na tak młode i małe autko przebieg spory, dosyć intensywnie było eksploatowane, nie wiem za dużo o 500 i może ktoś doradzi z użytkowników czy wart kupować. Przebieg oryginalny.

Re: Czy warto kupić 500 z dużym przebiegiem?

PostNapisane: czwartek, 28 lutego 2013, 20:01
przez thebartol
Rzeczywiście spory przebieg w takim czasie, tyle to ja przejechałem w 5 lat. U mnie po takim przebiegu auto technicznie było dalej bez zarzutu (cały czas ASO). Sądzę, że cena jest atrakcyjna.

Re: Czy warto kupić 500 z dużym przebiegiem?

PostNapisane: piątek, 1 marca 2013, 00:26
przez bart
Skup się na stanie technicznym samochodu. Samochód, który przejechał 200 tysięcy km po autostradach będzie w lepszym stanie niż taki, który ma za sobą 50 tysięcy km tłuczenia po mieście.

Re: Czy warto kupić 500 z dużym przebiegiw najbliższym czasi

PostNapisane: piątek, 1 marca 2013, 16:37
przez ajam25
gość autem sporo o Europie śmigał, w najbliższym czasie podjadę i sprawdzę w serwisie. Jak wszystko bedzie ok. to kupie. Dzięki za opinie.

Re: Czy warto kupić 500 z dużym przebiegiem?

PostNapisane: piątek, 1 marca 2013, 19:13
przez kolczasty
Ja bym zwrócił uwagę na stan rozrządu, sprzęgła, amortyzatorów, hamulców. Nie wiem jak z wytrzymałościa w 500-tkach ale przy takim przebiegu sprzęgło chyba już kwalifikuje się do wymiany, a może już zostało wymienione. Przy tym silniku nie wiem jak jest z rozrządem, zakładam że też się wymienia tak jak w 1.2. Pytanie, czy zostal zmieniony na czas. To samo z amorami - do weryfikacji ich stan. Swoje fiatowskie doświadczenia opieram o eksploatacje Uno 1.4. Przy przebiegu 100-114tys. amory, sprzęgło, pompa wody - do wymiany.
Zweryfikuj te podzespoły aby na dzień dobry nie narobić sobie kosztów.

Re: Czy warto kupić 500 z dużym przebiegiem?

PostNapisane: sobota, 2 marca 2013, 03:27
przez formalny
thebartol napisał(a):Rzeczywiście spory przebieg w takim czasie, tyle to ja przejechałem w 5 lat. U mnie po takim przebiegu auto technicznie było dalej bez zarzutu (cały czas ASO). Sądzę, że cena jest atrakcyjna.


Też uważam, że cena atrakcyjna i po takiej cenie na pewno bym brał :)

Re: Czy warto kupić 500 z dużym przebiegiem?

PostNapisane: sobota, 2 marca 2013, 12:22
przez ajam25
kolczasty napisał(a):Ja bym zwrócił uwagę na stan rozrządu, sprzęgła, amortyzatorów, hamulców. Nie wiem jak z wytrzymałościa w 500-tkach ale przy takim przebiegu sprzęgło chyba już kwalifikuje się do wymiany, a może już zostało wymienione. Przy tym silniku nie wiem jak jest z rozrządem, zakładam że też się wymienia tak jak w 1.2. Pytanie, czy zostal zmieniony na czas. To samo z amorami - do weryfikacji ich stan. Swoje fiatowskie doświadczenia opieram o eksploatacje Uno 1.4. Przy przebiegu 100-114tys. amory, sprzęgło, pompa wody - do wymiany.
Zweryfikuj te podzespoły aby na dzień dobry nie narobić sobie kosztów.


Rozrząd wymieniany w ubiegłym roku, z tego co mówił właściciel na dzień dzisiejszty tylko klocki do wymiany, co więcej okaże się jak sprawdzę w ASO.