Start & Stop vs Turbina

Forum Fiat 500, C, S, L, X & Abarth

Start & Stop vs Turbina

Postprzez Wojti » poniedziaÅ‚ek, 9 maja 2011, 01:15

Jeżeli nie powinno się wyłączać od razu po jeździe silników z turbiną, żeby mogła "odpocząć", to czy w systemie Start & Stop jakoś zapobiegli takim wypadkom?

Wojti
Wojti
 
Posty: 2
Dołączył(a): sobota, 7 maja 2011, 18:41
Lokalizacja: Polska
Samochód:
Pojemność silnika::
Rodzaj paliwa::


Re: Start & Stop vs Turbina

Postprzez damianx » poniedziaÅ‚ek, 9 maja 2011, 10:11

Obecne turbo sprężarki posiadają:

1 łożyska toczne (w starych były ślizgowe)
2 chłodzenie i smarowane olejowe
3 chłodzenie wodne
4 lepsze materiały

biorąc powyższe pod uwagę ,i to że nawet po agresywnej jeździe ,turbo ma chwilkę na zwolnienie i schłodzenie ,bo do tych świateł,korka musisz zwolnić,przez ten czas silnik albo pracuje na luzie ,albo hamujesz biegami.

W Swoim pytaniu założyłeś z góry że ktoś pałuje auto po mieście parę godzin że turbo jest białe od temperatury ,silnik ma 7k rpm ,i nagle jak z pod ziemi wyrasta sygnalizator z czerwonym światłem,biedny kierowca zatrzymuje auto w sekundę i silnik staje,turbo ma 15k obrotów brak oleju ,wody i w ogóle rozpada się na części.

Z drugiej strony trzeba pamiętać że producent to przetestował i przekalkulował .
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1178
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 595
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Start & Stop vs Turbina

Postprzez aaniaa » wtorek, 10 maja 2011, 18:24

niedawno w prasie motoryzacyjnej był artykuł, w którym bardzo krytykowali system Stop&Start, że niszczy silnik itd więc jak wiadomo ile ludzi tyle opinii
Avatar użytkownika
aaniaa
 
Posty: 292
Dołączył(a): wtorek, 11 sierpnia 2009, 12:57
Lokalizacja: Kielce
Samochód: 500X
Pojemność silnika:: 1.4
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Start & Stop vs Turbina

Postprzez gshock » poniedziaÅ‚ek, 13 czerwca 2011, 21:29

Producent na pewno też przekalkulował po swojemu :) części trzeba przecież produkować;P
Avatar użytkownika
gshock
Administrator
 
Posty: 417
Dołączył(a): sobota, 23 lutego 2008, 16:44
Lokalizacja: City
Samochód: Audi A3
Pojemność silnika:: 1,9
Rodzaj paliwa:: Diesel

Re: Start & Stop vs Turbina

Postprzez Marcinosik » Å›roda, 15 czerwca 2011, 23:27

Pewna marka z niemiec nie ma tego systemu w swojej ofercie jeśli mnie pamięć nie myli więc jest be do momentu gdy go nie zaczną produkować dla prasy motoryzacyjnej... Dziennikarz motoryzacyjny to taki gość co mu się wydaje, że coś wie ale tak naprawdę nie wie nic tylko kasę cicho liczy za artykuły promujące niemiecką myśl motoryzacyjną no ewentualnie skodę lub seata bo to ten sam koncern... Fiata nikt nie pochwali bo nie wolno bo by wyszło szydło z worka...
Co do samego systemu to moim zdaniem na 2 strony babka wróżyła. Z jednej strony zawsze kilka litrów paliwa zostaje w baku ale z drugiej rozrusznik oraz części z tym związane się mogą szybciej wycierać...
Marcinosik
 
Posty: 247
Dołączył(a): sobota, 1 marca 2008, 19:22
Lokalizacja: Warszawa
Samochód:
Pojemność silnika::
Rodzaj paliwa::

Re: Start & Stop vs Turbina

Postprzez natter » czwartek, 16 czerwca 2011, 18:50

Marcinosik napisał(a):Co do samego systemu to moim zdaniem na 2 strony babka wróżyła. Z jednej strony zawsze kilka litrów paliwa zostaje w baku ale z drugiej rozrusznik oraz części z tym związane się mogą szybciej wycierać...


Wolę zapłacić więcej za paliwo niż regenerować rozrusznik co chwila. Co do turbiny..wystarczy chwila ostrej jazdy ( gwałtowne przyszpieszanie ) nawet w miescie i po kilku start&stop turbo pada. Nie trzeba rozgrzac do biełego, jak ktoś poruszył, ale wyłączajac silnik, nie ma smarowania, a turbo dalej się kręci.

Ta pewna marka miała silnik tfsi, którym pokazała, że stać ja na wyżyny techniczne ( silnik roku ), ale go nie produkuje już, bo jest zbyt skomplikowany i usterkowy.

Nie mówimy o marce dla ludu, tylko o koncernie, który nie raz i nie dwa pokazał światu na co go stać.

Faktem , który mnie osobiście zawiódł jest to , że 1.3 mjt kiedyś obchodziło się bez FAF lub DPF lub......filtra cząstek stałych, teraz nawet w Pandzie montują DPF masakra. Zresztą niech martwią się posiadacze diesli, ja nigdy diesla nie kupię, wolę benzynę....

Pozdrawiam
natter
 
Posty: 63
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 19:54
Lokalizacja: Polska
Samochód: Szary
Pojemność silnika:: 1.6
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Start & Stop vs Turbina

Postprzez macioo » czwartek, 21 lipca 2011, 22:00

damianx napisał(a): turbo ma 15k obrotów brak oleju ,wody i w ogóle rozpada się na części.

Z drugiej strony trzeba pamiętać że producent to przetestował i przekalkulował .


z mojej wiedzy wynika, że turbina potrafi kręcić się nawet 100krpm!!! a takiej prędkości nie wytraci w kilka sekund!

Co do producentów, to przekalkulowali...


...ilość sprzedanych części zamiennych: turbin, rozruszników, akumulatorów itd...

Chyba nie wierzysz, że producenci kombinują żeby auto pracowało przez wiele setek km bezawaryjnie...
macioo
 
Posty: 14
Dołączył(a): środa, 2 marca 2011, 22:04
Lokalizacja: Kwidzyn
Samochód:
Pojemność silnika:: 1,2
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Start & Stop vs Turbina

Postprzez damianx » piÄ…tek, 22 lipca 2011, 08:53

na pewno ma 100krpm ale przy jakich obrotach silnika i w jakich warunkach ,może też mieć i więcej...


....Ale ,jak zdejmujesz nogę z gazu to zamyka się przepustnica i te X barów ciśnienia przez ułamek czasu zwalniają T ,następnie działa zawór upustowy i masz tylko kilka ,kilkadziesiąt krpm.

gdyby było tak jak napisałeś to nie było by efektu turbo dziury,a tak po każdym zdjęciu nogi z gazu T zwalnia ,by po zmianie biegu i wduszeniu pedału znów się rozkręcić....
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1178
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 595
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Start & Stop vs Turbina

Postprzez tomaszszczecin » sobota, 23 listopada 2013, 20:41

No trochę pozmieniała się technologia przez te lata
tomaszszczecin
 
Posty: 10
Dołączył(a): środa, 18 września 2013, 12:02
Samochód: Fiar
Pojemność silnika::
Rodzaj paliwa:: Benzyna


Powrót do Forum Główne Fiata 500

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Warszawa SUSHI Dowóz Dostawa | SUSHI Warszawa Ochota Restauracja | Kurs Prawo Jazdy Katowice | Kwiaciarnia Katowice Rajski Ptak | Sushi Pruszków | Tworzenie stron Internetowych | TBS Katowice Osiedle Bulwary Rawy | Fryzjer Katowice | Autokasacja Warszawa SKUP aut na telefon