Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
Czy ktoś posiada taką wersję?:)
-
aaniaa - Posty: 292
- Dołączył(a): wtorek, 11 sierpnia 2009, 12:57
- Lokalizacja: Kielce
- Samochód: 500X
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
Ja mam manuala, nawet nie dano mi wyboru czy chcę dopłacić do automata. W Pur-o2 napęd musi być automatycznie odpinany. I jak się sprawuje taki automacik?
-
thebartol - Posty: 434
- Dołączył(a): poniedziałek, 21 lipca 2008, 09:11
- Lokalizacja: Trzebiatów
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
ja nie miałam wyboru na manuala ale i tak nie chciałam;) jak dla kobiety to taka skrzynia to bajka a juz dla mlodego kierowcy to w ogóle, dla mnie to jest super rozwiązanie:)
-
aaniaa - Posty: 292
- Dołączył(a): wtorek, 11 sierpnia 2009, 12:57
- Lokalizacja: Kielce
- Samochód: 500X
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
Mnie się już znudziła zmiana biegów i szukałem dla siebie auta w automacie. Pojechałem do Niemca po auto dla siebie i przy okazji jakby się trafiła fajna sztuka to również autko dla żony. I wtedy zobaczyłem tą Żabę Renault Twingo. Już z daleka mi się spodobała. Granat metalik, szklany dach, obniżona, na alusie 195/40/14. Podszedłem bliżej, patrze przez szybę, a tam skórka. Mówię nic innego tylko Initiale Paris. Muszę go mieć. Dopiero później wchodzę do środka, a tu automat. I trochę się zasmuciłem bo przypomniałem sobie to co mi zawsze mówiono "...jak kupisz automat z małym motorem to się zniechęcisz na całe życie". Ponieważ stan auta był perfekcyjny, super wyposażenie i przebieg tylko 58.000km postanowiłem zaryzykować i kupiłem Żabe. I to była słuszna decyzja. Automat QuickShift5 spisuje się rewelacyjnie i wcale dużo nie pali. Do domu przejechałem 1100km cały czas 120-140 w porywach nawet 160km/h i średnie spalanie wyszło 6,4litra/100km. Zapierdziela nie samowicie. Ja go nawałem gokart. Wcześniej miałem Clio II 1.4 75KM, potem Megane II 1.6 115KM na zmiennych fazach, ale najfajniej mi się jeździ Twingolem.
Teraz o automacie. Wyświetlacz rzeczywiście jest inny, tzn. pokazuje na jakim biegu jedziesz. Jeśli wybrałeś tryb automatyczny to pokazuje literkę A, jeśli wsteczny R i luz N. Nie ma trybu Park. Jak parkujesz auto to trzeba zostawić na N i zaciągnąć ręczny. Chyba że można zostawić na biegu, ale nie robię tak bo jeszcze nie przetłumaczyłem instrukcji obsługi. Jeśli wybierasz tryb manualny to pokazują się odpowiednio cyferki 1, 2, 3, 4 i 5. W trybie manual można ruszyć tylko z 1 lub 2. Biegi zmieniasz lewarkiem do przodu wyższy bieg, do tyłu niższy bieg. Jeśli jedziesz na manualu to automat sam nie przerzuci biegu na wyższy, ale dojeżdżając do skrzyżowania nie musisz zrzucać biegów. Same się zrzucają i ustawia na 1.
Silnik nie ma prawa zgasnąć. Ruszając puszczasz hamulec i auto zaczyna się toczyć, potem gaz i już się wszystko samo zmienia. Wszystko zależy od wciśnięcia gazu. Jak jedziesz delikatnie to biegi zmieniają się przy niskich obrotach, jak jedziesz z fantazją to ciągnie wysoko. Przy delikatnej płynnej jeździe potrafi nawet 5 wrzucić przy 55km/h. Wszystko zależy od ukształtowania terenu, temperatury silnika, gazu itp. Raczej zmienia biegi w odpowiednim momencie, ale czasami potrafi zmienić bieg wtedy kiedy ty byś go zmienił. Na przykład jadę sobie z 60km/h automat 5 bieg i nagle zrzuca się na 4. Fakt faktem, że podjeżdżałem pod górkę i widocznie dla silnika było za ciężko i sobie zmienił na niższy bieg. W razie czego jak uważasz, że zmiana była nie potrzebna trącasz lewarek do przodu i przechodzi na wyższy bieg.
Automat ten jest "samouczący się" tzn. dostosowywuje się do twojego sposobu jazdy. Po jeździe w Niemczech gdzie cały czas był pędzony po autostradzie automat przerzucał biegi dosyć wysoko. Ale wystarczy, że pare razy pokażesz mu trącając lewarek, który bieg przy ilu ma zmieniać i potem już jest wszystko tak jakbyś chciał. Z przyśpieszeniem nie ma problemu, wszystko zależy jak głęboko wciśniesz pedał gazu. Czasami nie zredukuje w ogóle, a czasami z 5 może zejść do 3 jak wciśniesz pedał szybko i do końca. Zero zastanowienia, reakcja jest natychmiast. W każdej chwili można przejść z automatu na manual i odwrotnie. Nie czuć żadnych szarpnięć, wszystko delikatnie, no chyba że jedziemy z fantazją. Według mnie super automacik w super aucie, ale nie porównujmy do automatu w 4 litrowym silniku. Różnica będzie zarówno w przyśpieszeniu jak i w pracy skrzyni. Jak na autko tej klasy uważam, że skrzynka jest jak najbardziej OK.
Powyższy tekst napisałem kiedyś na forum twingo. Skrzynia Dualogic to to samo co w Renault QuichShift5. To nie jest automat, to jest skrzynia zrobotyzowana. Dziś mogę dopisać, że auto paliło około 7 litrów, zimą około 8, a trasa 5 litrów (silnik 1.2 75KM)
Teraz o automacie. Wyświetlacz rzeczywiście jest inny, tzn. pokazuje na jakim biegu jedziesz. Jeśli wybrałeś tryb automatyczny to pokazuje literkę A, jeśli wsteczny R i luz N. Nie ma trybu Park. Jak parkujesz auto to trzeba zostawić na N i zaciągnąć ręczny. Chyba że można zostawić na biegu, ale nie robię tak bo jeszcze nie przetłumaczyłem instrukcji obsługi. Jeśli wybierasz tryb manualny to pokazują się odpowiednio cyferki 1, 2, 3, 4 i 5. W trybie manual można ruszyć tylko z 1 lub 2. Biegi zmieniasz lewarkiem do przodu wyższy bieg, do tyłu niższy bieg. Jeśli jedziesz na manualu to automat sam nie przerzuci biegu na wyższy, ale dojeżdżając do skrzyżowania nie musisz zrzucać biegów. Same się zrzucają i ustawia na 1.
Silnik nie ma prawa zgasnąć. Ruszając puszczasz hamulec i auto zaczyna się toczyć, potem gaz i już się wszystko samo zmienia. Wszystko zależy od wciśnięcia gazu. Jak jedziesz delikatnie to biegi zmieniają się przy niskich obrotach, jak jedziesz z fantazją to ciągnie wysoko. Przy delikatnej płynnej jeździe potrafi nawet 5 wrzucić przy 55km/h. Wszystko zależy od ukształtowania terenu, temperatury silnika, gazu itp. Raczej zmienia biegi w odpowiednim momencie, ale czasami potrafi zmienić bieg wtedy kiedy ty byś go zmienił. Na przykład jadę sobie z 60km/h automat 5 bieg i nagle zrzuca się na 4. Fakt faktem, że podjeżdżałem pod górkę i widocznie dla silnika było za ciężko i sobie zmienił na niższy bieg. W razie czego jak uważasz, że zmiana była nie potrzebna trącasz lewarek do przodu i przechodzi na wyższy bieg.
Automat ten jest "samouczący się" tzn. dostosowywuje się do twojego sposobu jazdy. Po jeździe w Niemczech gdzie cały czas był pędzony po autostradzie automat przerzucał biegi dosyć wysoko. Ale wystarczy, że pare razy pokażesz mu trącając lewarek, który bieg przy ilu ma zmieniać i potem już jest wszystko tak jakbyś chciał. Z przyśpieszeniem nie ma problemu, wszystko zależy jak głęboko wciśniesz pedał gazu. Czasami nie zredukuje w ogóle, a czasami z 5 może zejść do 3 jak wciśniesz pedał szybko i do końca. Zero zastanowienia, reakcja jest natychmiast. W każdej chwili można przejść z automatu na manual i odwrotnie. Nie czuć żadnych szarpnięć, wszystko delikatnie, no chyba że jedziemy z fantazją. Według mnie super automacik w super aucie, ale nie porównujmy do automatu w 4 litrowym silniku. Różnica będzie zarówno w przyśpieszeniu jak i w pracy skrzyni. Jak na autko tej klasy uważam, że skrzynka jest jak najbardziej OK.
Powyższy tekst napisałem kiedyś na forum twingo. Skrzynia Dualogic to to samo co w Renault QuichShift5. To nie jest automat, to jest skrzynia zrobotyzowana. Dziś mogę dopisać, że auto paliło około 7 litrów, zimą około 8, a trasa 5 litrów (silnik 1.2 75KM)
- Choina
- Posty: 3
- Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2010, 23:57
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
ja po prawie półtora roku jazdy 500 z automatem mogę tylko stwierdzić że lepiej wybrać nie mogłam. świetna sprawa ułatwiająca życie ale tak jak wiadomo ile ludzi tyle opinii. najgorzej tylko jak krytykują osoby, które nigdy z automatem nie miały nic wspólnego
-
aaniaa - Posty: 292
- Dołączył(a): wtorek, 11 sierpnia 2009, 12:57
- Lokalizacja: Kielce
- Samochód: 500X
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
Odgrzeję trochę kotleta, bo mam pytanie do użytkowników Dualogic-a. Jak zaparkujecie samochód to zostawiacie na N + ręczny czy na automacie, czy może na R? Sprzedawca mi powiedział, że N i ręczny ale nie jestem przekonany, bo to w końcu skrzynia zautomatyzowana?
- superspeedo
- Posty: 10
- Dołączył(a): wtorek, 4 września 2018, 21:32
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1200
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
N (neutral) jest równoznaczny z P (park). A co mówi na to "Instrukcja Obsługi"?
-
rafels - Posty: 16
- Dołączył(a): poniedziałek, 3 września 2018, 16:51
- Lokalizacja: Łask
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
ja nigdy nie zostawiałam na N tylko normalnie
-
aaniaa - Posty: 292
- Dołączył(a): wtorek, 11 sierpnia 2009, 12:57
- Lokalizacja: Kielce
- Samochód: 500X
- Pojemność silnika:: 1.4
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
Właśnie w instrukcji nic nie znalazłem. N nie równa się P bo miałem już kilka automatów i na P są zblokowane koła, a na N nie, dlatego dociskam ręcznym.
Eż się zastanawiam, czy zostawianie na 1 auto, nie jest Ok, bo w koncu to skrzynia zautomatyzowana a nie klasyczny automat.
Odnośnie N i ręcznego poinformował mnie o tym sprzedawca, ale nie jest to dla mnie do końca oczywiste.
Eż się zastanawiam, czy zostawianie na 1 auto, nie jest Ok, bo w koncu to skrzynia zautomatyzowana a nie klasyczny automat.
Odnośnie N i ręcznego poinformował mnie o tym sprzedawca, ale nie jest to dla mnie do końca oczywiste.
- superspeedo
- Posty: 10
- Dołączył(a): wtorek, 4 września 2018, 21:32
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1200
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
Oczywiście: P ma blokadę i to jest jedyna różnica. Tutaj nie ma P, więc jego funkcje "przejmuje" N (bez blokady) + ręczny.
Ja bym nie męczył koszyka skrzyni. Kiedyś awaria w Cronosie kosztowała mnie 6500zł
Ja bym nie męczył koszyka skrzyni. Kiedyś awaria w Cronosie kosztowała mnie 6500zł
-
rafels - Posty: 16
- Dołączył(a): poniedziałek, 3 września 2018, 16:51
- Lokalizacja: Łask
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
Znalazłem instrukcję, gdzie napisane jest że parkujemy na 1 lub R + jeśli stoimy na pochyłym gruncie to dodatkowo ręczny, więc nie do końca z tym N i ręcznym mamy zastępstwo P...
- superspeedo
- Posty: 10
- Dołączył(a): wtorek, 4 września 2018, 21:32
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1200
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
Właśnie w instrukcji nic nie znalazłem.
Znalazłem instrukcję, gdzie napisane jest że...
W tej samej?
-
rafels - Posty: 16
- Dołączył(a): poniedziałek, 3 września 2018, 16:51
- Lokalizacja: Łask
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
rafels napisał(a):Właśnie w instrukcji nic nie znalazłem.Znalazłem instrukcję, gdzie napisane jest że...
W tej samej?
Nie kolego, w instrukcji samochodu nic nie ma. Znalazłem instrukcję skrzyni Dualogic na innym forum i tam są takie informacje.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
- superspeedo
- Posty: 10
- Dołączył(a): wtorek, 4 września 2018, 21:32
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1200
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
Dualogic Fiata 500 jest beznadziejnie opisana... Jednak chyba ta procedura będzie najodpowiedniejsza. Na angielskojęzycznym forum serviceman fiata opisuje podobnie:
When you stop the car will be in either first gear (or reverse).
Apply the hand brake, Turn the ignition off.
The car is now parked in gear the way Fiat designed it.
When you next start the car: depress the brake, turn key in ignition and the car will start from N.
...wniosek jest taki: zatrzymanie samochodu (obojętnie czy z jazdy do przodu, czy do tyłu) i zaciągnięcie ręcznego ustawia samochód w pozycji PARKIG. Ponowne uruchomienie automatycznie aplikuje pozycję wyjściową, czyli NEUTRAL.
When you stop the car will be in either first gear (or reverse).
Apply the hand brake, Turn the ignition off.
The car is now parked in gear the way Fiat designed it.
When you next start the car: depress the brake, turn key in ignition and the car will start from N.
...wniosek jest taki: zatrzymanie samochodu (obojętnie czy z jazdy do przodu, czy do tyłu) i zaciągnięcie ręcznego ustawia samochód w pozycji PARKIG. Ponowne uruchomienie automatycznie aplikuje pozycję wyjściową, czyli NEUTRAL.
-
rafels - Posty: 16
- Dołączył(a): poniedziałek, 3 września 2018, 16:51
- Lokalizacja: Łask
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: Fiat 500 z automatyczną skrzynią biegów Dualogic
W mieście automat to coś fajnego. Chociaż mnie jazda samochodem gdy nie zmieniam biegów trochę nudzi.
- Synaclery
- Posty: 13
- Dołączył(a): sobota, 8 września 2018, 18:47
- Samochód: Fiat 500C 1.4 16V Starjet
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Forum Główne Fiata 500
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości