problem z nawiewem

Jakieś urządzenie nie działa? Dmuchawa nie dmucha, światła nie świecą w Fiacie 500? Zapraszamy tutaj

problem z nawiewem

Postprzez zukowski44 » wtorek, 14 listopada 2017, 21:23

witam, kupiłem 500 a lato sprawdzilem klime ale nie sprawdzilem czy dziala ogrzewanie. Ogólnie problem polega na tym że klima zaczela sama zmieniac tryby i sile nadmuchu. Nadmuch jest caly czas taki sam nie da sie ustawic np 22 stopnie bo caly czas mrozi na maksa, ogrzewanie sie zalacza samo co jakis czas. dziękuje zaq pomoc
zukowski44
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek, 14 listopada 2017, 21:16
Samochód: fiat 500
Pojemność silnika::
Rodzaj paliwa:: Benzyna


Re: problem z nawiewem

Postprzez damianx » wtorek, 14 listopada 2017, 21:47

urwana klapka lub walnięty silniczek sterujący. Ten typ tak ma ,wada konstrukcyjna jeśli chodzi o klimę automatyczną.
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1014
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 500
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: problem z nawiewem

Postprzez zukowski44 » wtorek, 28 listopada 2017, 17:58

a plus minus ile mnie to może kosztować w przypadku urwanej klapki ? bo mechanik zaspiewał mi 2600 zł 1300 za sam układ bo powiedzial ze samej klapki nie mozna kupic ...
zukowski44
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek, 14 listopada 2017, 21:16
Samochód: fiat 500
Pojemność silnika::
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: problem z nawiewem

Postprzez damianx » poniedziałek, 4 grudnia 2017, 17:23

No tak jak mówi.

Samej klapki nie ,ale można kupić zestaw naprawczy ,który i tak nie naprawia.Taki żarcik ze strony fiata.

Koszt to dzień roboty i spawania na gorąco ukręconego bolca.

Ale i tak bez demontażu całego środka ciężko ocenić co dokładnie się popsuło.
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1014
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 500
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: problem z nawiewem

Postprzez Krah » czwartek, 20 września 2018, 20:13

Witam. Stwierdzono u mnie ten sam problem. Urwana klapka. Mowia ze zeby wyjac klimatyzator trzeba rozbierac cala deske , odkrecac drzwi i luzowac silnik :shock: faktycznie tyle z tym roboty. Fiat 500 1.4 2007r.
Krah
 
Posty: 1
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2018, 20:11
Samochód: Fiat 500
Pojemność silnika:: 1.4
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: problem z nawiewem

Postprzez damianx » środa, 26 września 2018, 14:23

Tak.Bo w drzwiach masz takie dłuuuugie śruby i z założonymi drzwiami nie wykręcisz ich.
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1014
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 500
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: problem z nawiewem

Postprzez Noc » poniedziałek, 14 stycznia 2019, 10:01

Witam
Czy problem z nawiewem został rozwiązany? jeśli tak to w jaki sposób?
U żony w aucie strasznie długo się leci zimne powietrze z nawiewów, później się coś przestawi i leci ciągle gorące powietrze, a nie powinno być tak bo na klimatyzacji jest wciśnięty przycisk auto.
Noc
 
Posty: 4
Dołączył(a): poniedziałek, 14 stycznia 2019, 09:53
Samochód: Ford S-max
Fiat 500
Pojemność silnika:: 1.8 tdci
1.3 m-jet
Rodzaj paliwa:: Diesel

Re: problem z nawiewem

Postprzez damianx » poniedziałek, 14 stycznia 2019, 17:01

Uszkodzenie klapki mieszalnika powietrza ,tylko pęd powietrz umożliwia jej przestawienie.

Dlatego aby mieć ciepło trzeba na chwile włączyć maksymalna prędkość nawiewu i potem zwolnic prędkość , ale nie za wolno bo ponownie opadnie i będzie wiać tylko zimnym.

to taki kolejny bonus od fiata ,jak psujące sie alternatory ,psujący się silnik multiair itd. itp.
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1014
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 500
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: problem z nawiewem

Postprzez Noc » poniedziałek, 14 stycznia 2019, 22:53

Dzięki wielkie za odpowiedz, ta przypadłość jest dosyć uciążliwa i czy ktoś już ją rozwiązał i udało się już ją naprawić? może jest do tego jakiś manual?
Noc
 
Posty: 4
Dołączył(a): poniedziałek, 14 stycznia 2019, 09:53
Samochód: Ford S-max
Fiat 500
Pojemność silnika:: 1.8 tdci
1.3 m-jet
Rodzaj paliwa:: Diesel

Re: problem z nawiewem

Postprzez damianx » wtorek, 15 stycznia 2019, 15:39

Tak sam naprawiałem u siebie.

Poszukaj bo było to już na tym forum opisane.

Robota dość prosta ale czasochłonna.

W skrócie ,trzeba wyjąc cały przód (deska oraz dla ułatwienia pracy też fotele)auta wraz z drzwiami i kompletnym rozłożeniem nagrzewnicy wraz ze spuszczeniem płynu.
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1014
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 500
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: problem z nawiewem

Postprzez Noc » wtorek, 15 stycznia 2019, 22:53

:shock:
masakra jakaś :shock:
chyba poczekam do wiosny jak się cieplej zrobi... dzięki za odpowiedz
Noc
 
Posty: 4
Dołączył(a): poniedziałek, 14 stycznia 2019, 09:53
Samochód: Ford S-max
Fiat 500
Pojemność silnika:: 1.8 tdci
1.3 m-jet
Rodzaj paliwa:: Diesel

Re: problem z nawiewem

Postprzez damianx » środa, 16 stycznia 2019, 10:48

ale jak chcesz się upewnić czy to aby na pewno ta klapka ,to po stronie pasażera pod deską w okolicach radia masz silniczek który te klapkę ustawia ,jest na trzech śrubkach ,odkręć go i zobacz po wyciągnięciu czy nie został Ci kawałek z tej klapki na nim.
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1014
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 500
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: problem z nawiewem

Postprzez Zaskar » poniedziałek, 11 marca 2019, 16:44

Przerabialiśmy ten sam problem ostatnio. Urwał sie pin od klapki zimnego/ciepłego powietrza. Klapa miała byc pół roku temu wymieniona w jednym srwisie ale rzeźnik mechanik skasował 500 zeta za wymianę klapy.... jak się jednak okazało rzeźnik tylko przykleił ten pin... i powtórka.
Postanowilismy sami to naprawić... najpierw zdjałłem silnik sterujący i faktycznie pin urwany... decyzja rozbieramy dechę by się do tego dostać. Niestety tak jak tu ktoś pisał aby wyjąć cały box nagrzewnicy to trzeba zdjąć drzwi aby wykrecić śruby mocujące metalową belkę trzymającą deskę, spuścić płyn chłodniczy i zapewne czynnik z klimatyzacji... a na to już niestety ani nie mieliśmy warunków warsztatowych ani czasu by brnąć w to dalej.
Obrazek

Poradzilismy sobie z tym inaczej... i generalnie do tego zabiegu nie trzeba ściągac całej deski.

1. Ściągamy panel przy podłodze po stronie pasażera.... ten sam za ktorym jest filtr kabinowy.
2. Odpinamy i ściągamy silniczek sterujący ciepłym/zimnym powietrzem.....
Tak wygląda miejsce od którego urwany jest pin:
Obrazek
...a tak sam pin w sterowniku:
Obrazek
3. Bierzemy śrubę metalową M10 i za pomocą pilnika szlifujemy z niej płaskownik prostokątny o przekroju takim aby swobodnie wszedł w prostokatny otwór w sterowniku (niestety nie sprawdziłem rozmiaru ale mozna to metoda prób i błędu zrobić sprawdzając czy wchodzi w sterownik). Długość to tak na oko z tego co kojarze teraz bo też nie zmierzyłem.... 25-30mm. Można też użyć dowolnego innego metalu... nie musi być ze śruby. Ważne by przekrój był taki aby swobodnie wszedł w otwor silniczka i sie nie kręcił w tym gnieździe. Z jednej strony warto zaostrzyć koniec na szpic. Jak ktoś nie ma warsztatu to polecam iść do Castoramy, tam na wejściu przeważnie jest imadło, piła i pilnik którym to wykonamy.
4. Odtłuszczamy benzyną ekstrakcyjna miejsce zaznaczone strzałką na wcześniejszym zdjęciu
5. Wyszlifowany płaskownik chwytamy w kleszcze i rozgrzewamy strone zaostrzoną za pomoca palniczka gazowego (ja użyłem takiego z Auchana za 20zł) ale myslę że i zapalniczka też da radę. Nie rozgrzewajcie do czerwoności aby nie spalić tworzywa.... musi być gorący by topił plastik ale go nie palił.
Delikatnym ruchem wtapiamy rozgrzany plaskownik w klapę przez otwór w obudowie nagrzewnicy. Wazne aby zrobić go w osi otworu, wtapiac powoli i po osiągnięciu zadanej pozycji trzymac nadal kleszczami aby się nie przemiescił do momentu aż nie ostygnie. Pozycja płaskownika jak na zdjęciu, czyli dłuższym bokiem równolegle do klapy którą pokazuja te przerywane linie. łatwo to zobrazować bo na obudowie w tym miejscu jest przetłoczenie:
Obrazek
Obrazek
6. Opcjonalnie trzeba będzie zeszlifować kołnierz na zębatce, bo wytopiony plastik może lekko odsadzić silniczek.
7. Przykręcić silniczek (jak za mało wtopiliście płaskownik to trzeba bedzie dac podkładki pod mocowanie silniczka). Popdiąc silniczek
8. Sprawdzić czy działa... a powinno :mrgreen:
9. Założyc panel
10. Cieszyć się chłodnym nawiewewm 8-)
Zaskar
 
Posty: 2
Dołączył(a): czwartek, 26 października 2017, 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Chevrolet Camaro Z28 LS1 / T56
Pojemność silnika:: 350cui
Rodzaj paliwa:: Benzyna


Powrót do Elektryka Fiata 500

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Warszawa SUSHI Dowóz Dostawa | SUSHI Warszawa Ochota Restauracja | Kurs Prawo Jazdy Katowice | Kwiaciarnia Katowice Rajski Ptak | Sushi Pruszków | Tworzenie stron Internetowych | TBS Katowice Osiedle Bulwary Rawy | Fryzjer Katowice