Strona 2 z 2

Re: Duża "średnica skrętu" kół

PostNapisane: niedziela, 29 marca 2009, 16:15
przez damianx
Chciałbym to zobaczyć na letnich kapciach i suchym asfalcie. 8-)

Re: Duża "średnica skrętu" kół

PostNapisane: poniedziałek, 30 marca 2009, 22:25
przez gshock
też idzie:D zawsze sie kurz lub piach na jezdzni zbiera :-)

Re: Duża "średnica skrętu" kół

PostNapisane: wtorek, 7 kwietnia 2009, 23:35
przez Zegarmistrz
Przy wzroście naszych pupilków to lepiej takich zabaw z ręcznym nie uskuteczniać na suchym asfalcie, za to zimą na zaśnieżonych uliczkach przyznam, że pobawiłem się tak trochę i zabawa jest przednia. W ogóle zaskoczyło mnie jak dobrze auto się konroluje w takich warunkach, z tym że oczywiście w sensowne zimówki koniecznie trzeba się zaoparzyć do takiej zabawy. W wersji 1.2 500ką manewruje sie kapitalnie zwłaszcza po przesiadce z samochodu formatu kompaktowego. Promień skrętu w kontekście przeznaczenia autka (95% - jazda po Wrocławiu, 5% - jazda na zloty ;-) był jednym z głównych kryteriów decyzji na wersję 1.2. Przy okazji polecam test 500 1.2 na czeskiej stronie:
http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... icle=16943
Fakt - test po czesku i rozumie się co drugie słowo ale przyznaję, że bardziej dokładnego testu 1.2 nie spotkałem (no chyba że po włosku). Swoją drogą oszczędny egzemlarz trafili ci czescy testerzy.

Re: Duża "średnica skrętu" kół

PostNapisane: piątek, 10 kwietnia 2009, 21:35
przez Margola
Wiecie, facet w serwisie też powiedział mi, że jeszcze mam ręczny... Nie chcecie wiedzieć jak na niego spojrzałam :-P

Kombinuję. Może kółka węższe co? Takie jak od Pandy?
Jeśli uda nam się zorganizować mały zlot 500tek, to chętnie poobserwuję jak zachowują się inne autka.

Dzięki za zainteresowanie tematem i próbę pomocy, nawet jeśli do głowy przychodzi Wam tylko hamulec ręczny ;-)

Re: Duża "średnica skrętu" kół

PostNapisane: sobota, 11 kwietnia 2009, 21:42
przez Zegarmistrz
Węższe kółka niewiele tu nie zmienią. Promień skrętu wynika z konstrukcji autka i tak jak koleżeństwo napisało wyżej najwidoczniej silnik 1.4 jest po prostu na tyle szeroki, że musiano to uwzględnić przy konstruowaniu przedniego zawieszenia ograniczając nieco skręt kół. Ciekawe, że różne źródła różnie to podają, warto byłoby sprawdzić stan faktyczny. Tutaj 1.4 ma średnicę zawracania 10,68m:
http://moto24.bloog.pl/id,2690214,title ... caid=67d55
sporo, zważywszy że mierząca 4,2m poprzedznia KIA Rio zawracała na 9,5-9,7m, tylę że podane tu jednakowe masy dla wszystkich aut to ewidetny błąd (diesel jest 120kg cięższyod 1.2)
W teście Auto Świata dla 500 1.4 wyszło aż 11,7m, a to już jest wartość normalna dla sporej limuzyny:
http://www.auto-swiat.pl/dane-testowe-s ... l,530.html
Wszystko ma "zady i walety" 500 jak widać też. Przynajmniej nie będziesz się tak Margolu będziesz stresować przy wyprzedaniu jak ja :mrgreen:
Przy okazji sprawdzę jak to jest dokładnie z tym skrętem u mnie bo koła mam 15" 185/55 typowe dla 1.4 właśnie.