Luzy zaworowe
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Luzy zaworowe
Potrzebuję wartości luzów zaworowych dla silnika 1.2
Chciałbym ustawić luzy samodzielnie tylko nie znam wartości jakie powinny być dla tego silnika.
Chciałbym ustawić luzy samodzielnie tylko nie znam wartości jakie powinny być dla tego silnika.
- leon
- Posty: 125
- Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 18:38
- Lokalizacja: pszczyna
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Luzy zaworowe
Silnik to silnik, podaj typ silnika, lub vin nadwozia.
- natter
- Posty: 63
- Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 19:54
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: Szary
- Pojemność silnika:: 1.6
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Luzy zaworowe
Kod typu silnika jest następujący: 169A4000
- leon
- Posty: 125
- Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 18:38
- Lokalizacja: pszczyna
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Luzy zaworowe
I tak oto sam się pofatygowałem do ASO i zapytałem kierownika serwisu o wartości luzów zaworowych dla silnika benzynowego 1,2 .W najbliższym czasie mam zamiar zdjąć pokrywę zaworową i sprawdzić jakie wartości luzów mam po przebiegu siedemdziesięciu tysięcy kilometrów.
- leon
- Posty: 125
- Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 18:38
- Lokalizacja: pszczyna
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Luzy zaworowe
to skoro taki z Ciebie gośc to podaj nam wszystkim jakie te luzy powinny być.
bo z Twojego całego wątku wynika co następuje:
1 czy ktos wie jakie sÄ… luzy zaworowe......
2 nikt nie wie....
3 sam polazłem do ASO zapytałem, wiem i mam was w d.... i wam nie powiem.
ja tak zrozumiałem Twój ostatni wpis.
a powinienes napisać tak:
skoro nikt tu nie wie to poszedłem do aso i luzy mają być takie to a takie jakby ktoś potrzebował.
bo z Twojego całego wątku wynika co następuje:
1 czy ktos wie jakie sÄ… luzy zaworowe......
2 nikt nie wie....
3 sam polazłem do ASO zapytałem, wiem i mam was w d.... i wam nie powiem.
ja tak zrozumiałem Twój ostatni wpis.
a powinienes napisać tak:
skoro nikt tu nie wie to poszedłem do aso i luzy mają być takie to a takie jakby ktoś potrzebował.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Luzy zaworowe
leon czytaj ze zrozumieniem bo chyba masz z tym problem.
to jest moje odczucie i nie koniecznie zgodne z innymi forumowiczami.
ale po twojej odpowiedzi wychodzi ze miałem rację co do twojej osoby.
bądz tak miły i wskaż gdzie cię obrażam ?????????
dla potomnych bo leon tego wam nie powie:1,2 i 1,4
Luz zawory/prowadnice zaworów - ssanie (mm)
0.022 ÷ 0.058
Luz zawory/prowadnice zaworów - wydech (mm)
0.030 ÷ 0.066
jesteś typowym forumowym pasożytem tylko brac a nic od siebie.
mam nadzieję że już więcej o nic tu nie zapytasz i będziesz korzystał z porad w ASO.
jest też tu zapisany koleś co xenony montował ale też nie ma ochoty jak ty sie podzielić tą informacją.
tak ponad 2 lata mijajÄ…
mam nadzieję ze zrozumiesz swój bład i sie poprawisz.
ps. w piwnicy gałki nie mam ,auta tez nie wiec z głowy nie wytrzasnę metody demontażu,ale pewnie już wiesz jak to zrobić i też się nie podzieliłes na forum.
to jest moje odczucie i nie koniecznie zgodne z innymi forumowiczami.
ale po twojej odpowiedzi wychodzi ze miałem rację co do twojej osoby.
bądz tak miły i wskaż gdzie cię obrażam ?????????
dla potomnych bo leon tego wam nie powie:1,2 i 1,4
Luz zawory/prowadnice zaworów - ssanie (mm)
0.022 ÷ 0.058
Luz zawory/prowadnice zaworów - wydech (mm)
0.030 ÷ 0.066
jesteś typowym forumowym pasożytem tylko brac a nic od siebie.
mam nadzieję że już więcej o nic tu nie zapytasz i będziesz korzystał z porad w ASO.
jest też tu zapisany koleś co xenony montował ale też nie ma ochoty jak ty sie podzielić tą informacją.
tak ponad 2 lata mijajÄ…
mam nadzieję ze zrozumiesz swój bład i sie poprawisz.
ps. w piwnicy gałki nie mam ,auta tez nie wiec z głowy nie wytrzasnę metody demontażu,ale pewnie już wiesz jak to zrobić i też się nie podzieliłes na forum.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Luzy zaworowe
A że tak sie zapytam ?
skąd masz te wartości luzów zaworowych ?
skoro wiedziałeś jakie powinny być to dlaczego nie napisałeś tych wartości tylko wolałeś pisać obrazliwe zwroty do mnie?
skąd masz te wartości luzów zaworowych ?
skoro wiedziałeś jakie powinny być to dlaczego nie napisałeś tych wartości tylko wolałeś pisać obrazliwe zwroty do mnie?
- leon
- Posty: 125
- Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 18:38
- Lokalizacja: pszczyna
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Luzy zaworowe
luzy wziętę z dokumentacji technicznej silnika.
do wczoraj nie wiedziałem ale twój bezpodstawny post oskarżający zmusił mnie do dowiedzenia się.
leon to nie chamstwo tylko szczera prawda,biologia i medycyna dawno nazwała coś co tylko bierze a nic nie daje,to własnie pasożyt.
leon forum służy do wymiany wiedzy , doświadczeń itp. a nie chwaleniem się i pisaniem że jak będę miał ochotę.
wyobraź sobie że mamy forum i wszyscy użytkownicy mają twoje podejście czyli "jak będe miał ochotę to powiem"
pomyśl co by było gdyby twój nauczyciel też tak podchodził do sprawy ,pewnie nawet nie wiedziałbyś ile to 2+2.
twoje zachowanie zrzucam na karb wieku(mogę się mylić)i mam nadzieję że następny twój post będzie bezemocjonalny i merytoryczny.
co do gałki specjalnie dla ciebie dziś się dowiem co i jak ,żebyś nauczył się jak powinno się postępować.
a tematu lepiej nie modyfikować ani nie kasować będzie przykładem jak nie należy postępować na forum.
do wczoraj nie wiedziałem ale twój bezpodstawny post oskarżający zmusił mnie do dowiedzenia się.
leon to nie chamstwo tylko szczera prawda,biologia i medycyna dawno nazwała coś co tylko bierze a nic nie daje,to własnie pasożyt.
leon forum służy do wymiany wiedzy , doświadczeń itp. a nie chwaleniem się i pisaniem że jak będę miał ochotę.
wyobraź sobie że mamy forum i wszyscy użytkownicy mają twoje podejście czyli "jak będe miał ochotę to powiem"
pomyśl co by było gdyby twój nauczyciel też tak podchodził do sprawy ,pewnie nawet nie wiedziałbyś ile to 2+2.
twoje zachowanie zrzucam na karb wieku(mogę się mylić)i mam nadzieję że następny twój post będzie bezemocjonalny i merytoryczny.
co do gałki specjalnie dla ciebie dziś się dowiem co i jak ,żebyś nauczył się jak powinno się postępować.
a tematu lepiej nie modyfikować ani nie kasować będzie przykładem jak nie należy postępować na forum.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Luzy zaworowe
No dobra
plus tego naszego sporu jest taki że wreszcie po tylu miesiącach napisałeś jak odkręcić gałkę
i dzięki Ci za to.
Może jak kiedyś się spotkamy to damy sobie po mordzie
a potem pójdziemy razem na wódkę
koniec tematu
czas najwyższy zająć się naszymi luzami.
Wracając do wartości luzów to te które ja dostałem w ASO dla silnika o kodzie 169A 4000 są trochę inne niż te które Ty podałeś
czyli moje sÄ… takie:
ssanie 0,30 - 0,40 mm
wydech 0,40 - 0,50 mm
Twoje:
Luz zawory/prowadnice zaworów - ssanie (mm)
0.022 ÷ 0.058
Luz zawory/prowadnice zaworów - wydech (mm)
0.030 ÷ 0.066
Ty jako guru tego forum możesz jakoś wytłumaczyć te dość spore różnice ?
czy aby nie przesadziłeś z tymi zerami z przodu ?
plus tego naszego sporu jest taki że wreszcie po tylu miesiącach napisałeś jak odkręcić gałkę
i dzięki Ci za to.
Może jak kiedyś się spotkamy to damy sobie po mordzie
a potem pójdziemy razem na wódkę
koniec tematu
czas najwyższy zająć się naszymi luzami.
Wracając do wartości luzów to te które ja dostałem w ASO dla silnika o kodzie 169A 4000 są trochę inne niż te które Ty podałeś
czyli moje sÄ… takie:
ssanie 0,30 - 0,40 mm
wydech 0,40 - 0,50 mm
Twoje:
Luz zawory/prowadnice zaworów - ssanie (mm)
0.022 ÷ 0.058
Luz zawory/prowadnice zaworów - wydech (mm)
0.030 ÷ 0.066
Ty jako guru tego forum możesz jakoś wytłumaczyć te dość spore różnice ?
czy aby nie przesadziłeś z tymi zerami z przodu ?
- leon
- Posty: 125
- Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 18:38
- Lokalizacja: pszczyna
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Luzy zaworowe
ok to co padałem to parametry dla prowadnic zaworowych.Leon ma racje źle spojrzałem.
A to kompletne dane dla powyższego zapytania:
poniżej zgodnie z logiką:
1.2 bz
1.3 Multijet
1.4 bz
Luz kontrolny funkcjonowania (mm)
Ssanie
0,3 ± 0,05
(*)
(*)
Wydech
0,4 ± 0,05
(*)
(*)
Luz kontrolny regulacji fazy (mm)
Ssanie
0,80
0,5
0,45
Wydech
0,80
0,5
0,45
Ssanie
Otwarcie (po GPM)
7°
-12°
-2°
Zamknięcie (po DMP)
35°
6°
42°
Wydech
Otwarcie (przed DMP)
62°
40°
35°
Zamknięcie (przed GMP)
-9°
-12°
-2°
Leon tu nie chodzi o dawanie sobie po ryju,dziel sie swoja wiedza jako użytkownik 500 i bedzie ok.
nawet jak twoja wiedza poprzedzona jest droga przez męki,po co ktoś inny ma sie męczyć skoro może dostac to na srebrnej tacy.
Ja już jakiś czas zbieram się do założenia tempomatu ,mam kompletny schemat ,brakuje manetki i paru pinów do konektorów i oczywiście samozaparcia i chęci.
tempomat można założyc do każdej 500 od początku produkcji,obecne mają to tylko amerykany poprzez klawisze funkcujne na kierownicy.
oczywiście nie zakładam że to na 100% zrobię ale jak mi się uda to na pewno opisze co i jak na forum.
ja robie takie rzeczy tylko z chęci samorealizacji i dla satysfakcji.
A to kompletne dane dla powyższego zapytania:
poniżej zgodnie z logiką:
1.2 bz
1.3 Multijet
1.4 bz
Luz kontrolny funkcjonowania (mm)
Ssanie
0,3 ± 0,05
(*)
(*)
Wydech
0,4 ± 0,05
(*)
(*)
Luz kontrolny regulacji fazy (mm)
Ssanie
0,80
0,5
0,45
Wydech
0,80
0,5
0,45
Ssanie
Otwarcie (po GPM)
7°
-12°
-2°
Zamknięcie (po DMP)
35°
6°
42°
Wydech
Otwarcie (przed DMP)
62°
40°
35°
Zamknięcie (przed GMP)
-9°
-12°
-2°
Leon tu nie chodzi o dawanie sobie po ryju,dziel sie swoja wiedza jako użytkownik 500 i bedzie ok.
nawet jak twoja wiedza poprzedzona jest droga przez męki,po co ktoś inny ma sie męczyć skoro może dostac to na srebrnej tacy.
Ja już jakiś czas zbieram się do założenia tempomatu ,mam kompletny schemat ,brakuje manetki i paru pinów do konektorów i oczywiście samozaparcia i chęci.
tempomat można założyc do każdej 500 od początku produkcji,obecne mają to tylko amerykany poprzez klawisze funkcujne na kierownicy.
oczywiście nie zakładam że to na 100% zrobię ale jak mi się uda to na pewno opisze co i jak na forum.
ja robie takie rzeczy tylko z chęci samorealizacji i dla satysfakcji.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Luzy zaworowe
Jeśli sytuacja się będzie powtarzać to będę zmuszony "zdzielić" obu z ostrzeżenia a potem pytać kto zaczął i dlaczego, rozumiemy się?
Modelator nie jest instytucją, którą można się zasłonić jak się narozrabia na forum, ja tylko tu sprzątam i rozdaje ostrzeżenia.
Jeśli macie do siebie jakieś zastrzeżenia to PW istnieje, grzecznie można sobie wytłumaczyć to i owo a nie bić pianę.
Posty nie wnoszące nic do merytorycznej dyskusji pozwolę sobie posłać w niebyt.
Modelator nie jest instytucją, którą można się zasłonić jak się narozrabia na forum, ja tylko tu sprzątam i rozdaje ostrzeżenia.
Jeśli macie do siebie jakieś zastrzeżenia to PW istnieje, grzecznie można sobie wytłumaczyć to i owo a nie bić pianę.
Posty nie wnoszące nic do merytorycznej dyskusji pozwolę sobie posłać w niebyt.
- Marcinosik
- Posty: 247
- Dołączył(a): sobota, 1 marca 2008, 19:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Luzy zaworowe
Wśród samochodów kilku i kilkunastoletnich regulację luzów zaworowych trzeba wykonywać praktycznie we wszystkich silnikach.
Luz zaworowy potrzebny jest do prawidłowej pracy silnika, ponieważ ze względu na rozszerzalność cieplną materiałów oraz systematyczne zużywanie się współpracujących Fot. Grzegorz Burda: Regulacja zaworów w większości samochodów jest prostą operacją. Wystarczy tylko ściągnąć pokrywę zaworów, a do regulacji potrzebny jest klucz i śrubokręt elementów jest on niezbędny do zapewnienia prawidłowej pracy silnika, czyli szczelnego zamknięcia zaworów. Jednak luz ten musi mieć odpowiednią wartość. Zbyt duży lub za mały wpływa niekorzystnie na trwałość silnika i prawidłową pracę. Duże luzy powodują dodatkowy metaliczny hałas i przyspieszone zużycie zaworów, krzywek wałka rozrządu i dźwigienek. Natomiast zbyt mały luz lub jego brak może doprowadzić do niepełnego zamykania zaworu i spadku ciśnienia w komorze spalania. Jeśli zawory nie będą się stykać z gniazdami zaworowymi, nie będą miały się jak ochłodzić, ich temperatura będzie coraz wyższa i konsekwencją może być uszkodzenie (wypalenie) grzybka zaworu.
Luz zaworowy potrzebny jest do prawidłowej pracy silnika, ponieważ ze względu na rozszerzalność cieplną materiałów oraz systematyczne zużywanie się współpracujących Fot. Grzegorz Burda: Regulacja zaworów w większości samochodów jest prostą operacją. Wystarczy tylko ściągnąć pokrywę zaworów, a do regulacji potrzebny jest klucz i śrubokręt elementów jest on niezbędny do zapewnienia prawidłowej pracy silnika, czyli szczelnego zamknięcia zaworów. Jednak luz ten musi mieć odpowiednią wartość. Zbyt duży lub za mały wpływa niekorzystnie na trwałość silnika i prawidłową pracę. Duże luzy powodują dodatkowy metaliczny hałas i przyspieszone zużycie zaworów, krzywek wałka rozrządu i dźwigienek. Natomiast zbyt mały luz lub jego brak może doprowadzić do niepełnego zamykania zaworu i spadku ciśnienia w komorze spalania. Jeśli zawory nie będą się stykać z gniazdami zaworowymi, nie będą miały się jak ochłodzić, ich temperatura będzie coraz wyższa i konsekwencją może być uszkodzenie (wypalenie) grzybka zaworu.
- tred102
- Posty: 5
- Dołączył(a): środa, 9 stycznia 2013, 02:43
- Samochód: audi a3
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa:: Diesel
Re: Luzy zaworowe
Tydzień temu na przykładzie silnika Hondy wyjaśniałem Wam jak kasuje się luzy zaworowe, tym razem przyjrzymy się bliżej jednostce napędowej Fiata, w której eliminuje się je w zupełnie inny sposób. W jaki? Przy pomocy specjalnych płytek. Taki sam system spotykany jest również np. w niektórych Fordach i motocyklach.
- raq102
- Posty: 5
- Dołączył(a): sobota, 26 stycznia 2013, 16:39
- Samochód: audi
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa:: Diesel
Re: Luzy zaworowe
Pytam z ciekawości i z niewiedzy
Jakie sÄ… skutki i objawy gdy
a) luzy za duże
b) za małe
jak za duże to będzie klepać ,obroty falować z tego co kojarzę ale kiedy?przy za dużych czy za małych i na wolnych obrotach na postoju czy pod czas jazdy.I co tam jeszcze innego co może być
Jakie sÄ… skutki i objawy gdy
a) luzy za duże
b) za małe
jak za duże to będzie klepać ,obroty falować z tego co kojarzę ale kiedy?przy za dużych czy za małych i na wolnych obrotach na postoju czy pod czas jazdy.I co tam jeszcze innego co może być
- qca
- Posty: 5
- Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2013, 23:06
- Samochód: audi
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa:: Diesel
Re: Luzy zaworowe
Co zrobić kiedy luz jest za mały albo za duży?
- Gacek127
- Posty: 3
- Dołączył(a): piątek, 29 listopada 2013, 18:22
- Samochód: Fiat 500
Mazda M6 - Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika Fiata 500
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości