Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
Witam wszystkich serdecznie.
Od jakichs dwoch tygodni silnik mojego Pimpka jakos dziwie pracuje jak jest zimny. Gdy rano go odpalam wyraznie slychac spod maski jakies takie tyrkotanie. Czasem jest rytmiczne a czasem troche potyrka, przestaje, znowu potyrka i tak w kolko. Jak sie rozgrzeje tego dzwieku juz nie ma. Autko ma przejechane 63 tysiace, ma za soba dwa przeglady. Na ostatnim wymieniono swiece. Ostatnio dolalem tez troszke oleju tak, zeby bylo prawie max. Czy to mozliwe, zeby zawory halasowaly? Czy w tym silniku w ogole reguluje sie luz zaworowy czy jest on automatycznie kasowany?
Z gory dzieki za odpowiedz,
pozdrawiam,
JK
Od jakichs dwoch tygodni silnik mojego Pimpka jakos dziwie pracuje jak jest zimny. Gdy rano go odpalam wyraznie slychac spod maski jakies takie tyrkotanie. Czasem jest rytmiczne a czasem troche potyrka, przestaje, znowu potyrka i tak w kolko. Jak sie rozgrzeje tego dzwieku juz nie ma. Autko ma przejechane 63 tysiace, ma za soba dwa przeglady. Na ostatnim wymieniono swiece. Ostatnio dolalem tez troszke oleju tak, zeby bylo prawie max. Czy to mozliwe, zeby zawory halasowaly? Czy w tym silniku w ogole reguluje sie luz zaworowy czy jest on automatycznie kasowany?
Z gory dzieki za odpowiedz,
pozdrawiam,
JK
-
kolczasty - Posty: 112
- Dołączył(a): wtorek, 17 lutego 2009, 15:55
- Lokalizacja: Hażlach
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
W tym silniku regulację zaworów realizujesz tak jak w każdym std silniku fire fiata poprzez płytki ,o odpowiedniej grubości pasującej do aktualnego luzu.
ZTCP to przy tym przebiegu powinni już chyba zrobić kontrolę luzu,i ewentualnie skorygować.
Otwórz rano maskę, odpal silnik i posłuchaj skąd dochodzą odgłosy,może coś się poluzowało.
ZTCP to przy tym przebiegu powinni już chyba zrobić kontrolę luzu,i ewentualnie skorygować.
Otwórz rano maskę, odpal silnik i posłuchaj skąd dochodzą odgłosy,może coś się poluzowało.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
damianx napisał(a):Otwórz rano maskę, odpal silnik i posłuchaj skąd dochodzą odgłosy,może coś się poluzowało.
Tez myslalem, ze moze sie cos poluzowalo ale nie. Dzwiek jest tylko na zimnym silniku, pozniej ustaje. Na moj gust dzwiek dochodzi z tylu silnika w okolicy kolektora dolotowego. Po pracy bedziemy sprawdzac z kolega, ktory conieco wie o silnikach.
-
kolczasty - Posty: 112
- Dołączył(a): wtorek, 17 lutego 2009, 15:55
- Lokalizacja: Hażlach
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
w tamtym miejscu to nie bardzo ma co tyrkotać ,chyba że to sama przepustnica ,robi jakąś adaptację i tak terkocze.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
damianx napisał(a):w tamtym miejscu to nie bardzo ma co tyrkotać ,chyba że to sama przepustnica ,robi jakąś adaptację i tak terkocze.
Po ogledzinach wyszlo, ze to raczej z okolic kolektora wydechowego wydobywa sie ten dzwiek. Wyrazny terkot slyszalny przy lekkim przegazowaniu. Kiedys w duzym fiacie wywialo mi uszczelke pod kolktorem wydechowym - obecny dzwiek jest bardzo do niego podobny z tym, ze nie tak intensywny.
-
kolczasty - Posty: 112
- Dołączył(a): wtorek, 17 lutego 2009, 15:55
- Lokalizacja: Hażlach
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
jest to logiczne ,że na zimnym słychać a na ciepłym już nie,z racji rozszerzania się kolektora i uszczelnieniu.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
Jak narazie dziweki ustaly. Nie zglaszalem tego na serwisie ale jak pojade spawac lapy od recznego to wspomne o tym.
-
kolczasty - Posty: 112
- Dołączył(a): wtorek, 17 lutego 2009, 15:55
- Lokalizacja: Hażlach
- Samochód: 500
- Pojemność silnika:: 1.2
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
damianx napisał(a):W tym silniku regulację zaworów realizujesz tak jak w każdym std silniku fire fiata poprzez płytki ,o odpowiedniej grubości pasującej do aktualnego luzu.
ZTCP to przy tym przebiegu powinni już chyba zrobić kontrolę luzu,i ewentualnie skorygować.
Otwórz rano maskę, odpal silnik i posłuchaj skąd dochodzą odgłosy,może coś się poluzowało.
Jestem tu nowy więc od razu nie chciałbym się wymądrzać ale luz zaworów we wszystkich silnikach FIATA 500 regulowany jest poprzez popychacze hydrauliczne pzdr.
- ceiwo
- Posty: 5
- Dołączył(a): środa, 10 października 2012, 23:06
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
Głowica cylindrów jest typu monolitycznego ze stopu aluminium. Dwa zawory na cylinder są montowane w odpowiednich prowadnicach i sterowane wałkiem krzywkowym poprzez popychacze mechaniczne szklankowe i elementy grubościowe regulacyjne.
za elearn fiata opis budowy głowicy fiata 500 z silnikiem 1.2 ...........
jak nie wiesz to pytaj....."nowy"
za elearn fiata opis budowy głowicy fiata 500 z silnikiem 1.2 ...........
jak nie wiesz to pytaj....."nowy"
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
damianx napisał(a):Głowica cylindrów jest typu monolitycznego ze stopu aluminium. Dwa zawory na cylinder są montowane w odpowiednich prowadnicach i sterowane wałkiem krzywkowym poprzez popychacze mechaniczne szklankowe i elementy grubościowe regulacyjne.
za elearn fiata opis budowy głowicy fiata 500 z silnikiem 1.2 ...........
jak nie wiesz to pytaj....."nowy"
Kolego ja nie muszę się pytać bo ja to wiem mylisz pojęcia i upierasz się w swojej niewiedzy te silniczki znam naprawdę wyśmienicie więc jak chcesz na ich temat się dowiedzieć to pytaj a nie wprowadzaj ludzi w błąd.A niedowiarków odsyłam do instrukcji zamieszczonej na tym forum...URUCHAMIANIE SILNIKA STR 87... cytat "W pierwszych sekundach funkcjonowania, zwłaszcza po długim postoju samochodu, może wydawać się że poziom głośności silnika jest większy. Jest to zjawisko, które niezakłóca jego funkcjonowania i sprawności I jest charakterystyczne dla POPYCHACZY HYDRAULICZNYCH : wprowadzonych w układzie rozrządu w silniku benzynowym w Waszym samochodzie"
aby ograniczyć interwencje obsługowe.
- ceiwo
- Posty: 5
- Dołączył(a): środa, 10 października 2012, 23:06
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
Nie chcę cie ośmieszyć ,ale zmieniałem wałek rozrządu w tym silniku i niestety są płytki.
więc głowicę tego silnika znam na wylot.
widziałes kiedys klawiaturę do popychaczy hydraulicznych ?
ale skoro nawet nie znasz programu ELearn Fiata to o czym my tu rozmawiamy.
a tu głowiczka z 1.2 bez dekla ,pokaż mi tam regulacje hydrauliczną.
http://allegro.pl/fiat-500-grande-punto ... 81651.html
a ty przykład płytki popychacza z epera(znasz ten program ?)
nr 71754589 PŁYTKA POPYCHACZA SP.1,990-2,015 cena ok 8 zł.
i druga inna grubośc:
55223702 PŁYTKA POPYCHACZA SP.2,095-2,120 też ok 8zł.
a tych różnych grubości jest z 40 szt
uffff jak ja lubię takich znafców ha ha ha ha ha ha
idz może na piwo z kolegami a nie "piepszysz" głupoty,a nuż jeszcze Ci ktoś uwierzy.
a tu specjalnie dla Ciebie zdjęcie sterowania zaworami w silniku 1.2
więc głowicę tego silnika znam na wylot.
widziałes kiedys klawiaturę do popychaczy hydraulicznych ?
ale skoro nawet nie znasz programu ELearn Fiata to o czym my tu rozmawiamy.
a tu głowiczka z 1.2 bez dekla ,pokaż mi tam regulacje hydrauliczną.
http://allegro.pl/fiat-500-grande-punto ... 81651.html
a ty przykład płytki popychacza z epera(znasz ten program ?)
nr 71754589 PŁYTKA POPYCHACZA SP.1,990-2,015 cena ok 8 zł.
i druga inna grubośc:
55223702 PŁYTKA POPYCHACZA SP.2,095-2,120 też ok 8zł.
a tych różnych grubości jest z 40 szt
uffff jak ja lubię takich znafców ha ha ha ha ha ha
idz może na piwo z kolegami a nie "piepszysz" głupoty,a nuż jeszcze Ci ktoś uwierzy.
a tu specjalnie dla Ciebie zdjęcie sterowania zaworami w silniku 1.2
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
Tak żeby wszyscy na forum nie popełniali błędów uściślę....
w silniku sa dwa(są jeszcze inne wydumki ale nas nie interesują) rodzaje mechanizmów służących do regulacji luzu zaworowego oba mozna powiedzieć że hydrauliczne(ale bez cisnienia olejowego) bo jakby nie patrzeć potrzebuja oleju do pracy:
1 "ręcznie" bo trzeba to kontrolowac i ewentualnie wymienić zużyte elementy, czyli jak w przypadku silnika 1.2 poprzez płytki i szkalanki(bez dobrego smarowania się zatra po jakimś czasie)
2 "automatycznie" czyli poprzez układ dzwigienek(tzw klawiatura) które to naciskaja popychacze zaworowe ,tez potrzebuję to dobrego smarowania i dobrego oleju ,ale w przeciwieństwie do rozwiązania pierwszego praktycznie nie wymaga uwagi.
i to miał fiat na myśli pisząc instrukcję obsługi zacytowaną wyżej,a że instrukcja jest dla wszystkich więc jest ogólnikowa i pozbawiona spraw czystko technicznych aby nawet laik zrozumiał.
Jest też możliwe że zacytowny fragment pochodzi od najnowszego wynalazku fiata czyli Multi oraz Twin Air i tam rzeczywiscie mamy prawdziwą "hydraulikę" czyli cisnienie oleju steruje otwieraniem zaworów ,bo przepustnicy tam nie ma.
Co nie zmienia faktu że w tym temacie rozmawiamy o innym silniku.
End of topic z mojej strony.
w silniku sa dwa(są jeszcze inne wydumki ale nas nie interesują) rodzaje mechanizmów służących do regulacji luzu zaworowego oba mozna powiedzieć że hydrauliczne(ale bez cisnienia olejowego) bo jakby nie patrzeć potrzebuja oleju do pracy:
1 "ręcznie" bo trzeba to kontrolowac i ewentualnie wymienić zużyte elementy, czyli jak w przypadku silnika 1.2 poprzez płytki i szkalanki(bez dobrego smarowania się zatra po jakimś czasie)
2 "automatycznie" czyli poprzez układ dzwigienek(tzw klawiatura) które to naciskaja popychacze zaworowe ,tez potrzebuję to dobrego smarowania i dobrego oleju ,ale w przeciwieństwie do rozwiązania pierwszego praktycznie nie wymaga uwagi.
i to miał fiat na myśli pisząc instrukcję obsługi zacytowaną wyżej,a że instrukcja jest dla wszystkich więc jest ogólnikowa i pozbawiona spraw czystko technicznych aby nawet laik zrozumiał.
Jest też możliwe że zacytowny fragment pochodzi od najnowszego wynalazku fiata czyli Multi oraz Twin Air i tam rzeczywiscie mamy prawdziwą "hydraulikę" czyli cisnienie oleju steruje otwieraniem zaworów ,bo przepustnicy tam nie ma.
Co nie zmienia faktu że w tym temacie rozmawiamy o innym silniku.
End of topic z mojej strony.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
damianx napisał(a):Nie chcę cie ośmieszyć ,ale zmieniałem wałek rozrządu w tym silniku i niestety są płytki.
więc głowicę tego silnika znam na wylot.
widziałes kiedys klawiaturę do popychaczy hydraulicznych ?
ale skoro nawet nie znasz programu ELearn Fiata to o czym my tu rozmawiamy.
a tu głowiczka z 1.2 bez dekla ,pokaż mi tam regulacje hydrauliczną.
http://allegro.pl/fiat-500-grande-punto ... 81651.html
a ty przykład płytki popychacza z epera(znasz ten program ?)
nr 71754589 PŁYTKA POPYCHACZA SP.1,990-2,015 cena ok 8 zł.
i druga inna grubośc:
55223702 PŁYTKA POPYCHACZA SP.2,095-2,120 też ok 8zł.
a tych różnych grubości jest z 40 szt
uffff jak ja lubię takich znafców ha ha ha ha ha ha
idz może na piwo z kolegami a nie "piepszysz" głupoty,a nuż jeszcze Ci ktoś uwierzy.
a tu specjalnie dla Ciebie zdjęcie sterowania zaworami w silniku 1.2
No nie ten znowu swoje człowieku do kogo ty te teksty piszesz nie masz kompletnie pojęcia w danym temacie a zabierasz głos jak już pisałem wszystkie silniki Fiata 500 mają regulacje hydrauliczną ,stare motory miały poprzez płytki regulacje ale już produkowane np w Polsce seicento także miało hydrauliczną ....
- ceiwo
- Posty: 5
- Dołączył(a): środa, 10 października 2012, 23:06
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
bardzo prosze o zamknięcie wątku ,bo mam tego kolesia dośc z jego głupotami.
nie usmiecha mi się odpowiadac na bzdury piętnastolatka juz więcej.
podlinkuje ten wątek na centomanii i na autokąciku niech sie koledzy pośmieją bo ja juz nie daje rady.
skąd sie tacy biora,załączyłem mu obraz z układem regulacji 1,2 a ten swoje
nie usmiecha mi się odpowiadac na bzdury piętnastolatka juz więcej.
podlinkuje ten wątek na centomanii i na autokąciku niech sie koledzy pośmieją bo ja juz nie daje rady.
skąd sie tacy biora,załączyłem mu obraz z układem regulacji 1,2 a ten swoje
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Silnik 1.2 - dziwne dzwieki
Dawno się tutaj nie wypowiadałem,ale teraz coś dodam od siebie ,w kwestii regulacji zaworów w tym modelu silnika obaj macie rację,w starszych modelach pięćsetek montowany był silnik z regulacją mechaniczną w nowszych jest już bodajże hydrauliczne.Będąc kiedyś w salonie Fiata oglądałem ulotkę z opisem specyfikacji silnika 1,2 w najnowszej Pandzie i bardzo mnie zdziwiło gdy przeczytałem że silnik 1,2 ma regulację hydrauliczną,czyli inżynierowie Fiata poszli po rozum do głowy i przeprojektowali co nie co w tym silniku.Nie wiem po co ta wasza kłótnia i napinanie mięśni skoro można było iść do salonu i zapytać się kogoś.
- leon
- Posty: 125
- Dołączył(a): czwartek, 14 października 2010, 18:38
- Lokalizacja: pszczyna
- Samochód:
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa::
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości