Czy ktoś z Was ma doświadczenie praktyczne odnośnie tego, co ile przeprowadzać regulację zaworów w 500tce z gazem? (silnik 1,2)
Powoli zbliżam się do 30tys km, wg. instrukcji kontrola/regulacja w 1,2 LPG ma być tak samo jak w benzynie, czyli na przeglądzie po 60tys km. Martwi mnie tylko czy to oby nie za duży interwał - szczególnie, że mój 500 niemal codziennie lata też na autostradzie odcinki po ok. 40km przy 140km/h co pewnie też przyspiesza, a nie spowalnia utratę luzu na zaworach wydechowych.
Regulacja zaworów na LPG
Posty: 5
• Strona 1 z 1
- magnyc
- Posty: 6
- Dołączył(a): piątek, 8 stycznia 2016, 17:30
- Samochód: Fiat 500 2015
- Pojemność silnika:: 1,2 i LPG
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: Regulacja zaworów na LPG
Sam sobie odpowiem , może komuś się przyda. Po 30 tys km na LPG (od nowości), 2 zawory wymagały już korekty. W ogóle to teraz silnik pracuje na biegu jałowym lepiej niż po odbiorze z salonu (jego praca mi się od początku nie podobała).
- magnyc
- Posty: 6
- Dołączył(a): piątek, 8 stycznia 2016, 17:30
- Samochód: Fiat 500 2015
- Pojemność silnika:: 1,2 i LPG
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Re: Regulacja zaworów na LPG
Możliwe że silnik wyszedł z fabryki z luzami na tych zaworach w skrajnej dopuszczalnej wartości i dlatego chodził dziwnie,a gaz dodał swoje.
-
damianx - Posty: 1178
- Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
- Lokalizacja: Mexico
- Samochód: Abarth 595
- Pojemność silnika:: 1400
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Regulacja zaworów na LPG
Jakie sÄ… objawy tej pracy?
- Fuks
- Posty: 15
- Dołączył(a): czwartek, 6 marca 2014, 10:24
- Samochód: Fiat 500
- Pojemność silnika::
- Rodzaj paliwa:: Benzyna
Re: Regulacja zaworów na LPG
Na biegu jałowym czasem (tak np. co kilka sekund) podskoczył/parchnął. Z rury wydechowej (mam wersje euro6 z jednym tłumikiem) odgłos też sprawiał wrażenie, jakby wypadały zapłony na biegu jałowym (na obrotomierzu nie było tego widać).
Generalnie wydaje mi się, że od wyjazdu z salonu było coś nie tak z jego pracą na biegu jałowym. Wygląda to rzeczywiście, jakby regulacja na linii produkcyjnej pozostawiała trochę do życzenia. Na forum Pandy znalazłem też info, wśród właścicieli niemal nowych Pand, że każdy silnik pracuje jakby inaczej, co by tą teorie potwierdzało.
Generalnie wydaje mi się, że od wyjazdu z salonu było coś nie tak z jego pracą na biegu jałowym. Wygląda to rzeczywiście, jakby regulacja na linii produkcyjnej pozostawiała trochę do życzenia. Na forum Pandy znalazłem też info, wśród właścicieli niemal nowych Pand, że każdy silnik pracuje jakby inaczej, co by tą teorie potwierdzało.
- magnyc
- Posty: 6
- Dołączył(a): piątek, 8 stycznia 2016, 17:30
- Samochód: Fiat 500 2015
- Pojemność silnika:: 1,2 i LPG
- Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika Fiata 500
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości