Strona 1 z 1

Regulacja zaworów na LPG

PostNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 11:22
przez magnyc
Czy ktoś z Was ma doświadczenie praktyczne odnośnie tego, co ile przeprowadzać regulację zaworów w 500tce z gazem? (silnik 1,2)

Powoli zbliżam się do 30tys km, wg. instrukcji kontrola/regulacja w 1,2 LPG ma być tak samo jak w benzynie, czyli na przeglądzie po 60tys km. Martwi mnie tylko czy to oby nie za duży interwał - szczególnie, że mój 500 niemal codziennie lata też na autostradzie odcinki po ok. 40km przy 140km/h co pewnie też przyspiesza, a nie spowalnia utratę luzu na zaworach wydechowych.

Re: Regulacja zaworów na LPG

PostNapisane: wtorek, 4 kwietnia 2017, 06:19
przez magnyc
Sam sobie odpowiem :Q , może komuś się przyda. Po 30 tys km na LPG (od nowości), 2 zawory wymagały już korekty. W ogóle to teraz silnik pracuje na biegu jałowym lepiej niż po odbiorze z salonu (jego praca mi się od początku nie podobała).

Re: Regulacja zaworów na LPG

PostNapisane: czwartek, 20 kwietnia 2017, 10:28
przez damianx
Możliwe że silnik wyszedł z fabryki z luzami na tych zaworach w skrajnej dopuszczalnej wartości i dlatego chodził dziwnie,a gaz dodał swoje.

Re: Regulacja zaworów na LPG

PostNapisane: piątek, 21 kwietnia 2017, 16:39
przez Fuks
Jakie są objawy tej pracy?

Re: Regulacja zaworów na LPG

PostNapisane: poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 06:06
przez magnyc
Na biegu jałowym czasem (tak np. co kilka sekund) podskoczył/parchnął. Z rury wydechowej (mam wersje euro6 z jednym tłumikiem) odgłos też sprawiał wrażenie, jakby wypadały zapłony na biegu jałowym (na obrotomierzu nie było tego widać).

Generalnie wydaje mi się, że od wyjazdu z salonu było coś nie tak z jego pracą na biegu jałowym. Wygląda to rzeczywiście, jakby regulacja na linii produkcyjnej pozostawiała trochę do życzenia. Na forum Pandy znalazłem też info, wśród właścicieli niemal nowych Pand, że każdy silnik pracuje jakby inaczej, co by tą teorie potwierdzało.