Regulacja zaworów na LPG

Masz problem z silnikiem, hamulcami czy zawieszeniem Fiata 500? Tutaj znajdziesz pomoc

Regulacja zaworów na LPG

Postprzez magnyc » wtorek, 21 lutego 2017, 11:22

Czy ktoś z Was ma doświadczenie praktyczne odnośnie tego, co ile przeprowadzać regulację zaworów w 500tce z gazem? (silnik 1,2)

Powoli zbliżam się do 30tys km, wg. instrukcji kontrola/regulacja w 1,2 LPG ma być tak samo jak w benzynie, czyli na przeglądzie po 60tys km. Martwi mnie tylko czy to oby nie za duży interwał - szczególnie, że mój 500 niemal codziennie lata też na autostradzie odcinki po ok. 40km przy 140km/h co pewnie też przyspiesza, a nie spowalnia utratę luzu na zaworach wydechowych.
magnyc
 
Posty: 6
Dołączył(a): piątek, 8 stycznia 2016, 17:30
Samochód: Fiat 500 2015
Pojemność silnika:: 1,2 i LPG
Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG


Re: Regulacja zaworów na LPG

Postprzez magnyc » wtorek, 4 kwietnia 2017, 06:19

Sam sobie odpowiem :Q , może komuś się przyda. Po 30 tys km na LPG (od nowości), 2 zawory wymagały już korekty. W ogóle to teraz silnik pracuje na biegu jałowym lepiej niż po odbiorze z salonu (jego praca mi się od początku nie podobała).
magnyc
 
Posty: 6
Dołączył(a): piątek, 8 stycznia 2016, 17:30
Samochód: Fiat 500 2015
Pojemność silnika:: 1,2 i LPG
Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG

Re: Regulacja zaworów na LPG

Postprzez damianx » czwartek, 20 kwietnia 2017, 10:28

Możliwe że silnik wyszedł z fabryki z luzami na tych zaworach w skrajnej dopuszczalnej wartości i dlatego chodził dziwnie,a gaz dodał swoje.
Avatar użytkownika
damianx
 
Posty: 1174
Dołączył(a): wtorek, 15 kwietnia 2008, 23:07
Lokalizacja: Mexico
Samochód: Abarth 595
Pojemność silnika:: 1400
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Regulacja zaworów na LPG

Postprzez Fuks » piÄ…tek, 21 kwietnia 2017, 16:39

Jakie sÄ… objawy tej pracy?
Fuks
 
Posty: 15
Dołączył(a): czwartek, 6 marca 2014, 10:24
Samochód: Fiat 500
Pojemność silnika::
Rodzaj paliwa:: Benzyna

Re: Regulacja zaworów na LPG

Postprzez magnyc » poniedziaÅ‚ek, 24 kwietnia 2017, 06:06

Na biegu jałowym czasem (tak np. co kilka sekund) podskoczył/parchnął. Z rury wydechowej (mam wersje euro6 z jednym tłumikiem) odgłos też sprawiał wrażenie, jakby wypadały zapłony na biegu jałowym (na obrotomierzu nie było tego widać).

Generalnie wydaje mi się, że od wyjazdu z salonu było coś nie tak z jego pracą na biegu jałowym. Wygląda to rzeczywiście, jakby regulacja na linii produkcyjnej pozostawiała trochę do życzenia. Na forum Pandy znalazłem też info, wśród właścicieli niemal nowych Pand, że każdy silnik pracuje jakby inaczej, co by tą teorie potwierdzało.
magnyc
 
Posty: 6
Dołączył(a): piątek, 8 stycznia 2016, 17:30
Samochód: Fiat 500 2015
Pojemność silnika:: 1,2 i LPG
Rodzaj paliwa:: Benzyna+LPG


Powrót do Mechanika Fiata 500

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Warszawa SUSHI Dowóz Dostawa | SUSHI Warszawa Ochota Restauracja | Kurs Prawo Jazdy Katowice | Kwiaciarnia Katowice Rajski Ptak | Sushi Pruszków | Tworzenie stron Internetowych | TBS Katowice Osiedle Bulwary Rawy | Fryzjer Katowice | Autokasacja Warszawa SKUP aut na telefon